dijous, 5 de setembre del 2013

Repte inesperat.

Aquest Diumenge, mentre navegava per la xarxa a la recerca d'alguna rutilla per fer, vaig trobar-ne una que em va "picar". Els de Platanbike varen penjar un seguit de tracks que fan una volta a Girona. També la tenen rejuntant els 4 tracks, i surt una ruta d'allò més dura de les que pugui fer, comptant amb el meu estat de forma.

La ruta sencera es una volta circular, de Girona a Platja d'Aro... passant per Bescanó, Estanyol, Salitja, Sta.Coloma... i primer cim a coronar, Castell d'Argimon... Riudarenes, Sils, Malavella Park, Can Carbonell, i enfilem el segon cim a tocar les antenes de St.Grau de l'Ardenya per la pista amb més pendent que conec en aquell indret. Segueix per St.Baldiri, La Creu d'en Barraquer i baixada a St.Feliu de Guíxols per completar l'arribada a Platja d'Aro per carrilet.
I com a ruta circular, tornada de Platja d'Aro a Girona, per la part nord... enfilant per la part dreta del Golf Masnou, Can Croanyes, Mas Moner, Calonge, Palamós, carril verd fins Palafrugell, d'aquí cap a Tamariu, Begur, Pals, Torroella, Verges, Jafre, Cervià, Medinyà i Sarrià de Ter.

He començat a pedalar a les 7 del matí. Fresqueta, amb llums i màniga llarga prima. El primer objectiu era arribar a Sta.Coloma d'una tirada. Un cop allí, una caixalada i repostar de líquid la camelbag i el bidó.

Això es comença a enfilar. Pista constant amb pendent de 7 a 10%. Paso a tocar del castell de Farners, d'aquí segueix pujant fins Can Canaleta i començo a baixar endinsant-me al bosc (preciós, però al anar sol... una mica de "yuyu"). Apa, torna a pujar, passant a tocar del Castell d'Argimont,

i ja baixada fins Riudarenes, Sils. Segueixo fins St.Maurici, on faig una altre caixalada.

Vaig be de temps, 4 horetes... això promet!!!

Be, ara comença el tram que més respecte em fa. Coi amb la pujada a Sta.Ceclina!!! Quin rampot!!!
Paso a tocar Llagostera, per St.Llorenç i un altre rampot a Puig Moretó... ara un parell de km d'asfalt per ja agafar pista per anar a trobar-me amb la "V" i rampot d' "un parell de dellonsis" amb pendent molt molt pronunciada. Son un parell de km a aprox. 20%.
Giro cap a St.Baldiri, Creu d'en Barraqué... i ja comencen a "pesar" qualsevol pujadeta. Però continuo força motivat fins St.Feliu i Platja d'Aro.

On ara toca fer una parada més llarga, agafar-ho amb calma i sense pressa anar a comprar per reomplir dipòsits.
Segueixo, que tot just estic a poc més de la meitat de la ruta!!!
Enfilo per la dreta del Golf Mas-Nou i cap a Calonge i Palafrugell. El Solaco que fot avui també m'està passant factura... arribo a Tamariu, amb les primeres rampes i fet una mica "caldo". Decideixo fer una parada llarga, també. La necessito com l'aire que respiro. M'ho agafo amb calma... i dono de menjar als coloms, per passar una mica l'estona.

Continuo... pujant, es clar, fins Begur i baixa i puja i baixa fins Pals.

Visita turística per els arrossàs de Pals i tota vora el Ter fins Torroella de Montgrí. Aquí el Gps avisa... Bateria baixa!!! I, jo què... que també tinc les piles a sota mínim!!! "L'olla" es comença a escalfar i només dono voltes a com ho faré quan em quedi sense track. Aguantarà fins Verges??? ... i també em pregunto... Aguantaré jo fins Verges!!!
Tinc el cul ençatat, les cames amb rampes i el cos m'està dient prou. Li faig cas i a Verges, plego!!!
Truco al cotxe escombra, la meva dona, que molt amablement es presta a vindre a recollir-me.
Ep... gràcies també, Edu i Quique, que també us heu ofert a vindre a buscar-me. Moltes gràcies.

Finalment, he m'he quedat amb 176'58km, amb un desnivell+ acumulat de 2886mts.
11 horetes de no res... que rodant (9) han passat volant!!!
Ruta al meu Garmin
Ruta al Wikiloc

De la ruta en trauria una mica d'asfalt... n'he trobat massa pel meu gust. I també s'han de buscar alternatives a les direccions prohibides... no està be circular amb bici per carrers en contra direcció. Si volem que se'ns respecti, no es el millor exemple.

No estic del tot satisfet, ja que l'objectiu era fer-la tota sencera, però en part m'alegro per mi mateix de fins on he pogut arribar. I també es bo saber quan un te que plegar... millor que seguir fins petar del tot.

Be, un altre cop serà!!!... o no.

1. Xevi!!! el que hs fet es MOLT GRAN!!! i a mes en solitari...de veritat FELICITATS!!!! MOlt bona ruta i molt bona cronica!!!
    Et volia donar una sorpresa i he anat seguint el track, fins a Colomers, pero al dir que ho deixaves a Verges he reculat, et volia donar suport pels ultims kilometres!!!!
    Trono ha dir que es una pasad el que has fet!!!
    ole tus huevos!!!!!! SI SEÑOR!!!!

1. EDU,

Gràcies per els ànims.
      Ara que m'ho penso (en fred)... si que deu ni do el que vaig fer i on vaig arribar.

Pedalar sol no és el mateix que fer-ho en companyia. Em va faltar aquella companyia, aquell pedalar acompanyat, i fa que on no arriba un, i arriba amb la companyia de l'altre.

De la ruta, en destacaria Sta.Coloma - Castell de Farners - Castell d'Argimon - Riudarenes. Hi hem d'anar i fer-ho com cal!!! Pujant a visitar cada castell i cada ermita. Prenent-nos el temps per gaudir de la sortida.

Altre cop... Gràcies per tot.

2. Molt bé Xevi. Tot i no superar el repte, lo que has fet és de ser un màquina. Aquesta distància i desnivell així de bones a primera sense cap preparació tot i el teu nivell, són paraules majors. El cos necessita un període d'adaptació per poder assolir aquests reptes.
    A la primavera si vols ho tornem a fer que ja m'anirà bé per entrenar el meu repte.
    Una retirada a temps és una victòria.

1. QUIQUE,

Hi tant... més val una retirada a temps que una retirada forçosa.
      Hem de preparar una sortida per Sta.Coloma. Recordaràs que també en vàrem parlar... hi ha molt a descobrir per aquell indret.

Tornaré a provar-ho... i la primavera és una bona època, però que no faci massa calor, que el sol "mata" a les planúries de l'Alt Empordà.

Ahhh... i pel teu repte, si tot va bé, ja pots comptar amb la meva companyia!!!
      Però haurem de treballar un molt bon entrenament, que son paraules MAJORS aquest repte.