dissabte, 16 d’abril del 2011

Ruta de Canet Llarga + Afegitó Curta

Avuí ha estat un dia perfecte per pedalar, bona fresqueta de bon matí... 6 o 7 graus a les 08:00. La setmana passada estavem amb màniga curta i aquesta, un altre cop abrigats amb el maillot llarg.
Ens hem trobat a Fontajau amb en Tomàs, en Martí, l'Alfons, en Josep i en Xevi Ruhí. Bona Colla i bons pedals!!! En Simón ha fet "campana", hay Simon... tanta gresca de cop no es bona... s'ha de dosificar i pèndre-la de mica en mica.
Hem agafat carretera cap a St.Gregori, amb ritme... A St.Gregori agafem per darrera cap a Canet, jo m'he equivocat i hem fet una mica de ruta turística per les escoles de St.Gregori, però en Xevi Ruhí que ell si sap el camí, ens ha indicat per agafar per on toca... el tercer semàfor a la dreta!!! Ara ja ho sabré per un altre cop.
Fins a Canet, al pavelló ja ens deixem anar una mica de roba. Ja es nota la temperatura, i això comença a pujar de seguida. La veritat és que els camíns/pistes fins a trovar la pujada de Rocacorba s'ha fet molt bé, el terra està sec i en prou feines es troven basses ni fang. Anem força be de temps, així que proposo de afegir a la ruta el tram de pujada/baixada que correspon a la Volta Curta, és un tram de uns 7 o 8 km que val la pena de fer. Pujem i m'equivoco de trencant, res... uns 15 o 20 metres... retornem al tram i cap a mitja pujada, roda punxada... si, jo mateix... es veu que a l'equivocarme, en aquell tros de 15 metres hi havia una romaguera i la he enganxat amb la roda davantera. Vinga, doncs... toca canviar càmara. Cap problema!!! 5 minutets i ja estem un altre cop pedalant. La pujada s'enfila, però no és de les mes dures... ja en vindràn de fortes, ja. I com sempre, desprès d'una pujada, ve una baixada. És llarga, amb pedres, però ciclable tota perfectament, amb seny... o amb menys seny, que a un se l'hi escalfa la sang tant que sembla que li bull!!! Molt maca la baixada, però... Hem anat a parar quasi quasi on hem començat., comentem... be però ara agafem la pista ample per tornar a l'encreuament de BIERT, on ens parem a fer el plàtan o/i la barreta... per recuperar una mica les forces.
Seguim, ara si la ruta llarga, per pista ample un bon tram de baixada i pujada, per agafar un corriol molt llarg de baixada, dels que un gaudeix de valent. De tant fort que m'ho he agafat, a l'acabar el tram, me n'adono que se m'ha obert la bossa que duc a sota el seient i amb tant de rebotar he perdut el telèfon mòvil!!! Cony... amb això no hi contava... en Tomàs em diu que si un cas, torni enrere i a veure si el puc trobar... l'Alfons em diu que si un cas prova a trucar a veure si el sentim... jejeje. Com a bon jan, l'Alfons, que anava tot darrera meu, se l'ha trovat i ha parat a recollir-lo, en Tomàs suposo que deu haber pensat que li passa a l'Alfons que s'ha parat i em fa un tap!!!... res, que l'ha portar i amb aquesta petita conya me'l dona. GRACIES Alfons!!!
Bè, doncs des de alla, ja toca pista ample, pista ample, pista ample... passant pel mig de dues cases de pagès, en una d'elles, les cabres estaven soltes, pastant... això m'omple, m'agrada veure i gaudir d'aquests moments i vistes. Fem un gir molt brusc, de 300graus per baixar una mica mes, per atrevesar la riera, que va força plena. A partir d'ara ja toca pista ample de pujada, pujada, pujada amb ziga-zaga, uns 3km per fer un desnivell de 250mts. Aquest troç et deixa bé... hi a mi que m'agrada apretar, començo a tirar, en Tomàs veig que segeuix a roda, i segueixo tirant, i tirant... ja veig que en Tomàs comença a afluixar, i això que estem a la meitat, però jo segueixo, se que ja va quedant menys, i desprès ja podré recuperar en la baixada. Cap arrivar a dalt de tot de la pujada, trobo 3 gossos grans ben estirats al mig de la carretera, sembla que son pacífics i paro i els crido per que s'en vagin, així que s'envàn i espero en Tomàs, desprès en Martí i en Xevi Ruhí i veiem que en Josep i l'Alfons estàn una mica mes enderrerits i els esperem, també.
Ja som al cim mes alt i ja baixem, i baixem... Pista/Camí llarg força trencat, amb pedres i rocs, fins agafar un altre pista, ara ja si mes neta, molt ciclable i que ens porta fins a Adri. Un troç petit d'asfalt per girar a l'esquerra i enfilar cap al volcà d'Adri, un molt bon paratge, amb unes vistes impresionants. Ja s'acaba... de baixada del volcà per tornar pel primer tram del començament de la ruta fins el pavelló de Canet i carretera cap a St.Gregori per la part del darrera i més carretera fins a Girona-Sarrià.

Una ruta entretinguda, exigent i dura, però que em la bona companyia que hem tingut, s'en ha fet curta i tot.
Ens hem quedat amb una sortida de 63km, 1324mts desnivell amb poc mes de 5 hores i temps per recuperar/menjar i fer-la petar. Veure la Ruta

1. XEVI;
    no paras ni dormint!!!!!, segur que estas somiant amb la bici...ja..ja.
    Dema ruta CANYERA!!!! SALUT

2. Xevi, bona ruta i bona companyia, ets un bon sherpa.