dimecres, 11 d’abril del 2012

Track 9a Cursa St.Jordi Desvalls

Avui Dimecres, amb en Quique, ens hem decidir a anar fins St.Jordi Desvalls per fer el track de la Cursa del passat Diumenge. Com no és un track amb gaire desnivell, hi anem amb bici, així que a les 9:45 en Quique surt de casa seva i a les 10:00 ja sortim plegats de casa meva. Tros d'asfalt fins la cimentera de St.Julià de Ramis i ja agafem el camí-pista passant per Medinyà, Cervià de Ter i St.Jordi Desvalls.
Comencem pel pavelló, estalviant-nos la visita turística pel bell mig del poble, així que amunt i asfalt fins les Closes i ja comencem el tema interessant... Corriols!!! Com ens agraden!!! els primers que fem, nets, ràpids, xulus, guaaaaauuuuuu!!!
Passem pel Mas Genís, St.Mateu, la Cavorca i arribem al poble de Gaüses. Hem trobat una mica de fang, no massa però si per emmerdar rodes, cadena i canvi... això comença a grinyolar una mica.
De Gaüses a Colomers seguim fent corriols, camins i pistes en mig d'uns paratges preciosos, a trossos sense gaire vegetació i d'altres pel bell mig del bosc. A Colomers travessem el Ter per un pont de fusta i desprès de "trobar" el corriol amagat per branques posades intencionadament, fem parada per mejar la barreta, beure i recuperar una mica les forces.
Un cop recuperats, seguim el corriol i ens despistem en un parell d'ocasions, hi ha entrades amagades... sembla ser que a algú no l'hi agrada massa que ens passegem pel mig d'aquests boscos.
Al parar he aturat el gps i ara m'enrecordo... o sigui que falta un trosset de la ruta, que hi farem, ens fem grans i perdem de mica en mica la memòria!!!

Un cop fets els corriols, seguim pista fins St.Romans i pista ràpida de baixada amb ziga-zaga... la Mitjana i Foixà,... pugem a Puig d'en Brugada i tot fent "esses" seguint la línia d'alta tensió,... corriol amunt, pista avall, pista amunt, corriol avall... som a tocar Flaçà, per on travessem les vies del tren pel pas soterrani, a Sobrànigues travessem el Ter... tot seguit una riera plena d'aigua, be... amb força aigua, que al travessar ens hi quedem atrapats al mig i caminem per un pam d'aigua. Xops de peus, però avui no ens molesta gaire, la temperatura es bona.

Ja ens trobem a St.Jordi Desvalls, en lloc d'anar per acabar la ruta, com el tros que falta ja l'hem fet al començar, anem ja de tornada direcció Cervià de Ter, reseguim tot el ter per una pista d'uns 3km amb grava, molta grava... en llocs que ens "xucla" i s'ens fa molt difícil de pedalar.
Arribem a Cervià, i pel mateix camí de l'anada, ara el farem de tornada, Medinyà, St.Julià de Ramis i Sarrià.
Els fem un "rentat de cara" a les bicis... manguerasso!!! i com noves, o quasi be. Tot net i preparades per la propera (a falta d'engreixar), en Quique s'envà cap a casa seva, no sense abans parlar-ne de quina en podem fer pel Divendres... No perdem pistonada!!! jejeje.

Finalment, 4:25Hr, 65'71Km i un desnivell+ de 875mts.   Ruta Garmin

La impressió de la ruta... m'hagués agradat de fer-la en la Cursa, una ruta molt ciclable, ràpida i no gaire exigent físicament... a l'abast de tothom. De ben segur que pel proper any ja m'en guardaré la data per intentar de no faltar-hi.

1. va estar molt bé, no és la primera vegada que hi anava, s'ho current molt i com dius: ràpida, apte i sobretot divertida.