dimecres, 20 d’abril del 2011

Sarrià a... quasi, quasi, el Turó de l'Home

Avui, en Quique tenia previst una sortida de Girona al Turó de l'Home, i jo m'hi he apuntat... com tot un valent!!!, també m'ha acompanyat l'Edu que per entreno de la Remences l'hi va molt bé una tirada de 100km, i amés amb BTT, que per mi cundeix el doble.

Ens hem trobat a les 9 del matí a Fontajau, una colla guapa de 13 bikers, amb una fèmina inclosa... que valenta!!!

Hem començat força tranquis... la tirada es preveu llarga i dura. Camí cap a St.Roc per fer un puja/baixa fins Estanyol i Mas Lluners, per pasar per l'Onyar... un paratge preciós i que cal fer per gaudir de la natura i del paratge que ens regala aquest indret... Aquí ja hem fet alguna trialera maca, de les que ens agrada fer en aquests trajectes.

Edu, aquesta foto la he fet  disparant la càmara cap darrera, recordes? No ha quedat gens malament!!!

Arribem a Sta.Coloma de Farners, des de Camins/Pistes de Mas Lluners i parem a una Font per reposar, menjar alguna barreta i recarregar bidons d'aigua.

Ja amb les forces una mica recuperades, seguim tot vora el riu, de camí cap a Joanet, un camí una mica més "durillo" del que hem fet fins ara. Traversar la riera uns quans cops i seguir tota vora del riu i l'Eix Transversal... que amb les obres que estàn fent a l'enxamplament d'un pont, hem tingut que fer un petit repetxó a peu... però cap problema!!!

Fins ara m'he trobat molt bé i el ritme l'hem anat aguantant tots qui més qui menys amb més o menys patiment. Ja a Joanet, camí i corriols trialers de baixada a Arbúcies, amb en Quique marcant el seu nivell tècnic. Es fa difícil seguir la seva roda tot baixant. I a Arbúcies... parada i fonda, busquem un bar per fer un entrepà, i poder continuar el camí fins al Turó de l'Home amb més energia i les piles carregades. Però ja portem molt desgast i forçes hores damunt la bici. A la taula del bar, tot aseguts, fem noves amistats mentre ens preparen els bocates, això si, no estàn gaire preparats per fer 13 bocates i triguen més del normal. Amb en Chema i un seu company quedem que ens truquem algun dia per fer ruta per Amer i els seus voltants, a mi m'agradaria fer els pantans de Sau-Susqueda, Puig de Frou...
Sòn les 3 de la tarda i desprès de 6 hores hi ha uns quans companys que sels fa tart i deicideixen baixar a Hostalrich per afagar el tren cap a Girona... Ells sòn els d'Amer i si segueixen, tornarien massa tard... avui hi ha partit de Fútbol Barça-Madrid, i no es pot perdre!!!
Nosaltres finalment decidim continuar, ja que hi som. Així que comencem a enfilar pista ample, i mes pista ample... tot pujant el Montseny... cap el Turó de l'Home. Començo molt fort, amb molt bon ritme, l'Edu i en Salva tot darrera, seguint el ritme i els altres a un altre ritme... van perdent roda i es queden una mica enrrera. Desprès d'uns 3 o 4 Km, l'Edu es queda una mica enrera, segueixo jo al meu ritme i en Salva continua amb l'Edu, fins que l'hi pregunta si li fa res que es quedi sol i així ell pot tirar i atraparme... així que dit i fet, apreta el ritme i no tarda em atraparme i seguim un tall junts, però no gaire, en Salva està molt fort i s'envà. Jo penso en seguir-lo, i estic un rato petint més del compte, ell segueix i segueix al seu ritme fins que s'atura per omplir d'aigua el bidó. Esperem l'Edu i seguim el camí. En Salva al seu ritme i jo amb l'Edu, fent-la petar i així el patiment es mes lleu,... jejeje. Ens parem una estona per recuperar una mica i veure tranquilament.

Seguim pujant,... i pujant... i pujant... en Salva ja deu ser a dalt de tot del camí, al trencant on trobarem l'asfalt, i nosaltres ens falta ben poc... Veiem que tot just faltant 500 metres per arribar i en Salva està baixant per no agafar fred... la temperatura ha baixat molt i ens hem d'abrigar per esperar el reste de la colla. En tenim per un bon rato... 30 min com a mínim. Fem estiraments, mengem alguna cosa i vevem. Quan arriben decidim no fer els últims 8 Km que falten perque acabariem massa tard (+ d'1hora de pujada més la baixada)

i agafem asfalt de baixada fins St.Celoni, a una velocitat de vertígen!!!... i sense poder gaudir de les merevelloses vistes... on agafarem el tren per anar fins a Girona.

En fi, que ha estat una sortida molt, molt maca, amb molt bona companyia. Dura per l'estona que hem trigat i per l'allargada del trajecte, però sense cap dificultat i sense gaires complicacions alhora de fer els descensos per les trialeres que hem fet.
Gràcies Quique per la ruta i a tota la colla per la companyia. Ha estat el primer intent de la Ruta Girona-Turo de l'Home. La propera serà millor i la farem TOTA!!!

Al final ha sortit una ruta de 100Km, amb un desnivell de més de 2000mts amb un temps de 9 hores. Veure la Ruta

1. Hola Xevi. Bona crónica. Ens ho hem passat bé, eh? Ja tinc, a part de buscar-li data al próxim intent, pensada un altre ruta que gaudirem encara que no ens portarà tot el dia com aquesta. Una vegada passin aquest dies de festa i la próxima setmana que treballo, ja parlarem... Que vagin bé els dies de festa.

2. Xevi;
    aquet esport es una pasad pero si el vius amb gent com tu, encar es gaudeix mes, gracies per les fotos. Y bona cronica i com diu en Quique HI TRONAREM!!!!

3. Bona crònica Xevi! nosaltres tot i abandonar a Arbúcies, també ens vam quedar amb les ganes d'acabar la ruta, un altre dia s'ha de fer sencera! Molt bona jornada amb gran companyia! Un dia quedem tots plegats i fem la dels pantans! Fins aviat!