dissabte, 3 de desembre del 2011

Sortida SERRALLONGA

Avui, Dissabte, finalment he canviat alguns plans, (dinar i cotxe) i he pogut fer una sortida que ja tenia ganes de fer. Ruta per els pantans de SAU i SUSQUEDA.


A les 7:30 del matí m'esperaven en Martí, l'Alfons, en Simon i en Pep Comas a la benzinera de Salt i desprès de la salutació i felicitar-me pel meu Sant, cosa que es d'agrair, ja hem anat amb els cotxes, carregats amb les respectives BTTs, fins a la presa de Susqueda. El pantà està ple a vessar, fa patxoca!!!

8:15 a 3graus de temperatura.
Comencem a pedalar tota vora de la vessant sud del pantà i ja començar a pujar asfalt que ens du al Coll de Nafre. Bona pujadeta per començar, en prou feines sense escalfar. Primers 250mts de desnivell amb 3Km. anem be, la sortida promet!!! En Martí i jo hem pujat junts amb un ritme molt bo, com es nota l'entreno d'en Martí que fa amb Bkool (bici+rodillo+interactivitat), una eina mes a tenir en compte!!!
Agafem direcció al Santuari del Coll i abans d'arribar-hi, al Mas Coll, ja ens endinsem al bosc per agafar camí-pista i gaudir d'un paratge que fins i tot se m'ha fet estrany el "verge" d'aquest indret.
Planegem, pugem, baixem, travessem rieres, canviem d'una a altra muntanya i també canviem de paisatge tot sovint sense adonar-nos... sempre amb vista al pantà de Susqueda a la nostra dreta. Tot un privilegi al nostre abast en el dia d'avui... Gaudim-lo!!!


En un espai que hi toca una mica el sol (avui en prou feines el veurem) ens aturem per menjar l'entrepà i xerrar de les nostres coses... si semblem com dones!!! jejeje.
Comentem que no hem trobat a ningú... però ningú, ningú... Es que no es fan bolets??? Que no hi han senglars???... i els caçadors, on son???.
Paratge de selva verge!!!
Fet i fotut ja hem acabat d'esmorçar, així que Sant Tornem-hi!!! Seguim amb la nostra ruta per aquest camí que ens porta fins St.Andreu de Bancells que s'acaba la pujada dura.
Ara farem una pista llarga de baixada, així que cal que ens abriguem una mica, no sigui que "pillem" un refredat. Velocitat de baixada, amb una fred que fot!!!... fins al Pont de Malafogassa... sense paraules... és per fer-li una visita. Com ho diria... s'ha veure per poder copsar la sensació rebuda.
Aquí fem una altre parada per prendre una barreta, que toca tornar a pujar un altre cop. Asfalt!!! cony, amb lo renyits que estem ell i jo!!! Però be, com no ens coneixem massa aquest indret i no hi ha alternativa  fiable... toca pedalar per asfalt, que hi farem!!!

Aquest ha estat el tram de la sortida mes "pesat" pel meu gust. Amés, les rodes que duc a la Nerve llastren un culló!!! i més en asfalt, oi Martí??? Com be m'has dit, o les canvio o en lloc de gastar-les em gasten elles a mí!!!, jejeje.
Be, que seguim per asfalt i asfalt-trencat fins a la presa de Sau, on la travessem a la vessant nord i ens aturem a fer una altre parada tècnica de recuperació. Ja només, jejeje només!!! queden 20Km. d'etapa d'enllaç de la presa de Sau a la de Susqueda. Tot un trenca cames que et deixa trinxat per fort que estiguis... doncs ja portem 40Km i un desnivell aprox. de 1400mts.
Baixem fins creuar el riu de la presa de Sau i ja tornem a ser a la vessant sud i seguim sense deixar aquest camí-pista. El primer repetjó que trobem ja ens posa a caldo... sembla que no serà tot flors i violes aquesta etapa d'enllaç!!!
Planegem i baixem per tornar a pujar altre cop un repetjó... i la historia es repeteix fins a tres o quatre cops... Finalment ja veiem la presa de Susqueda... queden uns 4km de planejar, així que dono tot el que em queda i m'en vaig sol, fort, fort!!! em trobo bé i veig que em queden reserves.

Ja som tots al lloc de sortida-arribada... tot a anat bé, cap a pres mal, això es el primordial, amés, cap imprevist... i ens ho em passat de conya!!!.


Finalment, 5:45Hr, 61Km amb un desnivell+ de 1526mts.
Veure la Ruta al Wikiloc
Sortida FANTÀSTICA!!! Gràcies Companys!!!



Salut!!!

8 comentaris:

  1. Xevi, com bé dius molt bona sortida i molt bona companyia. L'hem de repetir però al revés i provar el corriol fins al Pont de Malafogassa i així estalviem asfalt.

    ResponElimina
  2. Felicitats Xevi pel sant. No pares. A veure si podem fer alguna cosa plegats per aquesta zona algun dia. En quant a la riera si es la mateixa, ja va tornant al seu nivell.

    ResponElimina
  3. Bona sortida,bon relat i felicitats amb retard

    ResponElimina
  4. Encara que sigui en retard, felicitats. Aquesta ruta la tenim que fer els menjacamins, sembla que fa bona pinta.

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies a tots.

    Martí, estic mirant alternatives a la ruta que hem fet i n'hi han que valdria la pena de fer. En podríem preparar una per la primavera.

    Quique, hi tant que en podem preparar alguna!!!

    Quim, et ves agradat!!! Hi tornarem, així que ja ho saps... no hi pots faltar!!!

    Ramon, la veritat que es un indret que recomanaria a tot biker que vulgui gaudir d'una bona sortida. Igual podríem coincidir i preparar una sortida per la primavera... una bona colla.

    Salut!!!

    ResponElimina
  6. Papa, no pares quiet. M’agrada veure com gaudeixes amb la bicicleta, benfet! Un petó.

    Marta.

    ResponElimina
  7. Estic totalment d'acord, no estaria gens malament fer una sortideta, per primavera, tots plegats.

    ResponElimina
  8. Molt d'acord amb etiquetar com fantàstica la sortida del dissabte passat i amb tornar-la a fer amb alguna variant. Els paratges pels que vam passar són ben diferents dels que estem acostumats.

    ResponElimina