diumenge, 10 de juny del 2012

Marató BTT a Navata

Avui, Diumenge, hem anat a fer el Marató de BTT Salines-Bassegoda.

En Quim i Jo hi anem des de Girona, i en Pipo i en Nava hi van des de Sta.Cristina.

Hi havia la ruta de 100Km, amb un desnivell+ de més de 2000mts i la "curta" de 50Km amb un desnivell+ de 1000mts. Com no sabem on anem... per assegurar el "tanto" i poder ser d'hora a casa amb la família, ens apuntem a la de 50Km... a les 14:00 ja podem ser a casa, pensem.

Be, to enllestit ben d'hora, a les 7:00 carreguem bicis,... carretera i manta, que ja som a Navata. A les 7:45 ja estem inscrits... saludem a coneguts i companys... i a les 8:00 surten els del llarga. Nosaltres pedalem una mica per escalfar, i a les 8:30 es dona la sortida. No soms gaires, i de bon començament ens ho agafem amb calma, tothom!!! Veig que no es tracta pas d'una cursa competitiva... anem a gaudir de la ruta per els paratges de l'Alt Empordà!!!
Comencem pedalant amb el grup de davant... entre els 15primers. Jo vaig amb en Quim i farem tota la ruta junts, en Pipo amb en Nava van més endavant que nosaltres tota l'estona.
La ruta es tracta de seguir el GR vermell50 o negre100 i no està marcat en cap lloc... així que s'ha de vigilar a no perdre's. S'ha de dir que en algun punt més conflictiu que d'altre, la organització hagués fet be en marcar o posar alguna persona per assegurar de no perdre's.
Molta pista... molta i molta pista.... però molta pista. Paratge i entorn molt maco.
Un parell d'avituallaments que alhora han estat de control de pas, suficients.
Una visita turística a l'ermita de Sta.Maria de l'Estela, s'ho val la pena de fer-hi una aturada.

Asfalt final, de passat Lladó (Can Marca) a Navata, que m'ha sobrat... suposo que no hagués set difícil de fer alguna tornada alternativa per camins o algun corriol entre granges i camps.

Finalment, 2:40Hr, 44'3Km i un desnivell+ de 980mts.
Posicions d'en Quim i Jo... 10 i 11.

En Pipo i en Nava no els trobem a l'arribada... i ja penso que s'han perdut!!!
Hem tingut temps de netejar bicis, menjar la buti i fer-nos una dutxa, que passat una estona més, encara... finalment han arribat després de fer no se quantes voltes perduts per l'Alt Empordà!!!
Res, una hora més de pedaleig i més de 10Km d'afegitó!!!

La ruta d'avui no era difícil el perdre's... ens ha pogut passat a tothom. Fins i tot nosaltres ens hem deixat de fer l'únic corriol de la ruta que hi havia... Casum l'olla!!!

El trofeu de regal, molt original.
La buti, boníssima i... com a casa, ens hem "xucat" el pa amb tomàquet nosaltres mateixos.

Ara que hem acabat (11:20), ens ha sabut a poc!!! ara ens apenedim de no haver fet els 100Km... Un altre any serà!!!