dijous, 24 de març del 2011

Dos dies a les Mines de St.Miquel

Ahir, dimecres i avui dijous he sortit a pedalar pels voltants de St.Miquel.

El dimecres, amb la bona companyia d'en Tomàs, varem agafar el corriol de la pujada de St.Miquel que va fins les Mines del Nen Jesús. Jo vaig fer tota la baixada, (en Tomàs es mes assenyat que jo i va amb més precaució) i al travessar la riera, vaig ensopegar amb una branca d'un arbre entravessat i vaig caure, sense fer-me res, doncs ja vaig veure el tronc i no anava gens de pressa, vaja que la vaig veure a venir.
Seguint el camí, arribem fins tocar Celrà, per girar i tornar-nos a enfilar per una pista que puja fins a Puig Estela.
La ruta que duia marcada en el gps em marcava un corriol a l'esquerra, uns 200 metres abans de la casa que hi ha al cim de tota aquesta pujada. Així que agafem i baixem un altre cop aquests metres de pista per agafar aquest corriol-pista que tot seguint-lo arriba a la Casa de les Figues.
Allí en Tomàs recorda una pista que baixa entre els bancs-radar i el mirador i anem a provar-la. Es fa molt bé i es molt maca, fins que queda tallada. Mirem un corriol-trialera que baixa. És força tècnica i els primers trams es poden fer be. Ara, al tercer tram... està força liada la cosa, hi ha llocs que es impossible, per mi, girar la bici. I l'enllaç d'aquest últim tram amb la pista que puja de la font dels lleons, es pedra pura i dura, que només es pot fer a peu.
Be, que hem acabat fent una ruta molt maca i durilla...
30Km, 650desnivell, 2:30hores Veure la Ruta

I avui tornem-hi, que no ha estat res. Hem quedat al pavelló i avui amb en Tomàs, anem també amb la companyia de l'Agus Jaime i un seu company en José Luis. Tenia que venir en Quique, però no l'hi ha set possible. (Quique, t'hauria agradat la ruta, ja la farem un altre dia). Pel camí, a St.Miquel hem trobat en Jordi Granados, que també s'ha apuntat.
La ruta... St.Miquel i Mina Victòria. Que puc dir d'aquesta ruta, a mi m'encanta, ja la tinc penjada en el Wikiloc, pel qui vulgui fer-la.
Avui, ja de pujada a St.Miquel hem començat enfilant-nos a Torre Rafaela per fer la trialera de la Font de les Curculles, un tros de ruta que també és dels que cal fer de tant en tant.
Després pugem per la Font del Ferro, la pista de l'esquerra que va a la pista del radar, per acabar a dalt als bancs i cap a Puig Estela. No pugem fins a St.Miquel, sinó que agafem una mica de baixada per passar pel corriol que va fins les pedres i l'altre corriol per anar a la Mina Victòria o Celrà.
La trialera de baixada és de les que a mi m'agraden. Es tota ciclable, comença planejant un bon tros i, exceptuant la part més alta, que hi ha unes roques que fan com de mirador, allí ja comencem a baixar.


Agus... Gràcies per les Fotos, i el petit Video!!!

 
Desprès toca pujar, hi no hi ha altre forma que fer-ho per la pista que va del Congost a St.Miquel. Com puja!!! Però avui hi ha nivell... la companyia és valenta i es nota com comencem a pujar. Llevat d'alguna petita escapadeta que he fet, la resta ha aguantat molt be el ritme.
De tornada, baixem per la Pujada de la Mort (vaig veure algú que la va batejar així). Jo en lloc de fer tota la pista, agafo la trialera que s'ha fet tot seguint la línia d'alta tensió. Em van les emocions fortes!!!
Un cop abaix, comento que he fet tota la trialera sense suspensió a davant. Vaig amb la bici nova CANYON i em dec haver carregat algun retén doncs la forquilla s'empassa tota i queda sense recorregut.
Res que tocarà desmuntar-la per portar a reparar. És el que toca quan fas servir les coses... si la tingues penjada al garatge de casa sense fer-la servir, no s'espatllaria.

També acabem fent una bona ruta, amb nova i molt bona companyia.
31km, 775desnivell, 2:30hores Veure la Ruta


Salut!!!

1 comentari:

  1. xevi.
    prou ja!!! que ja hem costa serguir-te ara, amb aquetas rutas i desnivells que fas imaginat encara mes......, bueno salut i espero poguer fer-les amb tu.
    Gracies per tot!!!! ja saps....

    ResponElimina