dissabte, 26 de novembre del 2011

Cap de setmana climatològicament PER-FEC-TE

Aquest Dissabte vaig quedar amb en Simon per fer una sortida per els voltants de casa meva... zona de St.Miquel-Els Àngels. Així que de bon matí, a les 8:10 ja surto de casa, que he quedat a Girona-St.Josep.
Arribo a les 8:30 i ja m'esperen en Simon, en Pep Comas i l'Alfons, ara feia dies que no pedalàvem junts!!!
Ens farà de Sherpa en Pep, i ja agafem carrilet fins a Quart per anar escalfant i així posar-nos una mica al dia de les "xorrades" i "marujeos" dels BTTteros.
Un cop a Quart, i anem direcció a can Mascort per una pista que no havia fet mai, (no hem travessat la riera del Celre) i com puja en alguns trossos, deu ni do, m'ha agradat!!!. De can Mascort, 100mts d'asfalt per travessar la carretera i pista fins anar a buscar la pista que puja per sobre del camí de les dones i fins a Can Pol. Seguim la pista fins els bancs i Puig Estela, on fem el corriol per anar a buscar la pista que ens durà de baixada fins a Celrà. Al castell de Mabarrera girem... Font d'Alau, travessem la riera que si que porta aigua, si, però es pot passar molt bé... i pista que puja a la carretera de Els Àngels. Fem una mica de pujada i ens aturem per fer la paradeta del plàtan o barreta.
Seguim amb la pujada i abans de l'asfalt, ens trobem amb una altre pista que baixa a Juià i la baixem. Passem el castell de Juià, travessem el poble i agafem la pista que puja per St.Joan Salerm i ja no la deixem fins trobar-nos amb la carretera de Els Àngels Km.8. Baixem 1Km i agafem corriol d'a peu i camí-pista fins Can Pol, on travessem la carretera i baixem la pista fins Can Borrell, per seguir la pista fins a Bicentury.
A l'arribar a la torre d'alta Tensió on ja comença la baixada forta fins Bicentury, els proposo de fer una baixada que vaig fer el darrer dia que vaig vindre per aquí i... la fem, com no??? baixo jo al davant, en Pep tot darrera meu i l'Alfons... tots be, i en Simon!!!... ja el veiem baixar, ja!!! Ens comenta que ha petit, però que ha gaudit... jejeje, com no??? De fet es tot recte, però amb una pendent força pronunciada,... es pot fer be, molt bé... amb seny!!!
Darrer camí, pel vell mig d'una caseta i tot paral·lel a la variant, fins a Bicentury, ja només ens queda l'enllaç fins a St.Josep per carrilet, i jo, l'afegitó de travessar Girona fins a Sarrià de Ter.

Finalment, 4:30Hr, 55Km, 1125mts desnivell+. Ruta al Wikiloc


El Diumenge he optat per anar a Sta.Cristina, amb els companys de l'Escoleta, trobo a faltar les sortides corrioleres que preparen i encara que les pluges segur que han destrossat el  terreny, de ben segur que ens ho passem be.
Així que a les 9:00 ja soc a la benzinera de la BP de Sta.Cristina i de seguida comnça a arribar el personal... l'Àngel, en Pere, l'Espi, en Nava i en Pipo. No hi ha res preparat, així que en Pipo improvisa la sortida i a veure que ens anem trobant. Fa molta fred i ja es nota l'hivern a tocar... per tant, comencem per carrilet i fins al corriol d'en Manel, per entrar en calor i fer-la petar de mentres. El corriol està molt net, moll, però net. Corriol guapo per començar.!!!
Desprès, enfilem corriol per pujar a la urb.Bell Lloc... un altre corriol guapo!!! Travessem la urb. i anem per un altre corriol, però no es pot fer, està tapat i enfangat, així que baixem fins la font Picant i pugem per la línia de llum fins una pista que continuem pujant fins la torre d'alta tensió, per baixar, girar a l'esquerra i anar al carrilet. Fem uns metres i desprès del pont, girem a la dreta i pujada al puig dels lladres. La pugem a bon ritme, trencant.lo de tant en tant, fent la goma, però acabant les forces i afluixant.
Aquí decidim, be... decideixen entre en Pere i en Pipo, mostra-nos la "Torre del Moro", com diu en Nava... un moro al cim d'un altre, i ja tenim la torre... jejeje. Res d'això, unes ruïnes romàniques dels antics habitants de la plana de Panedes. Ha valgut la pena d'arribar-se-hi i parar-nos-hi una estona.

D'allí, ja hem anat pel pla del Panedes fins Llagostera, i travessem la variant per anar a l'Ardenya. Però un contratemps d'en Pere, doncs te un eslavó de la cadena doblat, ens ha fet aturar per fer una reparació exprés i ens ha portar una mica de temps.
Jo duia un empalme ràpid de cadena, i ha estat la millor i més ràpida solució... Oi Pere i Àngel???
La veritat que quan jo vaig veure el ràpid que s'arreglava una cadena trencada amb un d'aquests empalmes... qualsevol es lia a retallar-la i refer-la amb el "tronxacadenes".
Ja ho sabreu... que mai us falti un bon empalme (de cadena) quan feu una sortida amb bici!!!

Així que un cop reparada l'avaria, anem ja de tornada cap a Sta.Cristina, que sinó s'ens farà massa tard.
En Nava, com no, proposa acabar la festa amb pujada al puig dels Lladres per la pista ample que puja des de el carrilet i baixar-lo per on abans la hem pujat,... així que dit i fet... a cremar els darrers cartutxos    en aquesta pujada. Ja m'hi esforço, ja... però la pujadeta se les porta!!!
L'Espi ha anat molt fort tot el tros  primer, desprès he vist que ha afluixat una mica i inclús ha donat la volta uns metres per esperar-se... jejeje,... si n'hi ha que estàn forts!!! Tot darrera meu, en Pipo ha fet una apretada fins agafar-nos, i tot seguit he canviat i apretat el ritme per veure fins on podíem arribar... ha estat dura la pujada, finalment s'han anat quedant, tot i que jo he arribat a dalt fos.
Ja agafem baixada, els deixo passar davant meu, doncs anant darrera dels "escoleteros" aprenc molt. Baixem molt ràpid, amés la pista està força trencada per l'aigua, i s'ha d'anar amb cura, però ràpid, es clar.
Al carrilet, grup i direcció a Sta.Cristina per anar cadascun a caseta, amb la "fàmili"!!!

Companys, m'ho he passat molt be, em feia falta la dosi corriolera que vosaltres feu tot sovint. Fins la Propera!!!

Finalment, Ruta de 34Km, 2:38Hr amb un desnivell+ de 600mts


Salut!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada