diumenge, 29 d’abril del 2012

Marató del Cap de Creus... TRINXAT!!!

Aquest Diumenge ha estat la data de la meva primera marató amb BTT.

Una Cursa de 80Km amb un desnivell+ de més de 2000mts, per grups de 2, 3 o 4 integrants, guiada per només el track del Gps, sense circuit marcat... en la que hi he anat formant grup de 4 (Pipo, Nava, Manel i Jo) com a representació del nostre club "Escoleta"... tot un repte per cadascun de nosaltres, i es que com soms uns coi de picats... hi anirem per gaudir de la sortida, com si fos una sortida de grup un diumenge qualsevol, ens pararem a tots els avituallaments, farem fotos i la farem tots plegats!!!
Be, doncs de tot això, ens hem quedat amb el que ho farem tots plegats... la resta... ni punyetero caso!!!

A les 6:45 ens trobem a Castell d'Aro, carreguem bicis al remolc d'en Manel i ja ens posem direcció a Roses. En el trajecte ens expliquem batalletes de les nostres, i penúries també...
en Nava sembla ser que està "encarcarat" de cervicals i te una contractura lleu... que tampoc està pa palmar-la!!!
Jo pateixo seqüeles de la darrera caiguda del dijous i encara tinc la ma esquerra botida pel cop que em vaig donar, la resta,... cama i hombro, sembla ser que ja estan a 90% de rendiment. Si la ma aguanta, la resta sembla que també podrà aguantar.

Arribem a Roses d'hora... recollim dorsal (grup 24) i anem a vestir-nos per l'ocasió. En aquestes que saludo en Quique, Jordi i Pere que corren també en grup i mes tard també saludo l'Albert, tota una mostra de coratge i superació personal,... amb la seva nova 29 adaptada.

Un total de 53 grups ens posem a  pedalar a les 9:07 amb sortida neutralitzada per tot el passeig marítim (Nava deixant empremta!!! i al grup capdavanter per sortir al video... fent "escoleta"!!!) i més enllà... ja començem a pujar per asfalt i pista, direcció al parc eòlic de Roses.

Un cop a dalt, ara toca baixar,... primer corriol trenca-mans (a mi m'anirà de conya!!!, jejeje) molt trencat de rocs sueltos i amb fort desnivell, fins Cala Montjoi. Un cop a baix de tot, a vora tocar mar, ja tornem a enfilar cap amunt... més pista, Puig d'en Manyana i tornem a baixar per corriol trencadís de rocs fins Cadaqués. Fem una mica de visita pel poble, i el travessem tot, fins passar pel Càmping Cadaques i agafar carretera en direcció El Far de Creus.

En un trencant, deixem l'asfalt per agafar pista, on envoltat per un paratge com si d'alta muntanya es tractés, anem enfilant muntanya amunt per pista fins el Coll de sa Devesa, més de 47 Km i primer avituallament. Hora de parar i recuperar forces!!!
Fins aquí, molta pista i asfalt, corriols de baixada molt trencats i la part que menys m'ha agradat. Tot i així portem un desgast força considerable... ho acabarem pagant!!!

Uns minuts desprès en tornem a posar en marxa, uns pocs metres de pista i ja enfilem un corriol de pocs metres de pujada, que s'ha de fer a peu amb la bici a l'espatlla. S'ho val la pena, doncs ara venen uns kms de corriol per gaudir de debò. Arribem a tocar Port de la Selva per tornar a enfilar-nos muntanya amunt i baixar un altre corriol ple de rocs, ara si fins el poble de Port de la Selva. Fem uns km d'asfalt tot pujant a la Selva de Mar, on hi ha un control de pas i avituallament d'aigua.
Ara toca el darrer plat fort de muntanya, pistero, però llarg i amb molt desnivell+. Aquí comencem a flaquejar de forces,... Tot i així, jo pujo amb en Manel tot davant, i en Pipo fa costat a en Nava que sembla ser que va més tocat. Al Puig d'en Grau, ens posem altre cop tots quatre a pedalar junts i jo sento com les rampes van a més i més... així que si no em dosifico, acabaré petant i es tracta d'acabar sencer.
Segueixen les rampes, primer als dits del peu dret i més tard als quàdriceps de les dues cames, la resta de la cursa s'ha convertit en un calvari, en el que només desitjava plegar, però els companys (com ajuda fer aquestes curses amb bona companyia!!!) ens hem empés l'un al 'altre i seguim tots quatre fins al final. Tot i anar planxats, anem fent darrers piques, jejeje, quina colla!!!.

Tornem a ser al Parc Eòlic de Roses. Baixem pista... llarga, llarga que hem fet de bona hora de pujada, agafem uns km d'asfalt, quan tenim Roses a Tocar, això sembla que s'acaba!!!
A estat un miratge, doncs quan fem de baixada per asfalt i ja ens veiem a Roses, ens fan pujar per un camí-corriol fins el Dolmen de la Creu d'en Cobertella i Cau de la Guilla... que ens ha acabat de trinxar a tots, fins i tot al més valent de nosaltres. En Nava i Jo més cascats que en Manel i en Pipo, ja que aquesta no ens la esperàvem, nois!!!

Ara si, darrers metres d'asfalt de baixada per la urbanització i recta final a META!!!.
Posició per equips 12ena de 53, estem satisfets, s'ens veu a la cara, vist el que hem patit per gaudir d'aquesta sortida.
El petit... també vol sortir a la foto!!!

5:27Hr (el temps del meu gps) parant en prou feines 5min en l'avituallament del km47.
Track Garmin
Track Wikiloc
Classificació

Samarreta + bossa per sabates de regal.
Botifarra amb pinxo i bacó + pa amb tomàquet, que ha entrat de muerte!!!
Dutxa per refrescar-nos i 1horeta de camí de tornada, amb bones sensacions, bona companyia, preparats per tornar-hi a la propera que poguem coincidir.

1. Xevi, 2º de equips de 4 nos ta mal ehhhh!!! i fixat que d'equips de 3 un nomes per davant, impressionant quin equip que tenim, som patidors i edemes sabem riure de les situacions, que mes volem. Ahir vaig "gaudir", molt de la vostra companyia i ho vaig passar "molt be" tot entre cometes ja que vaig patir de lo lindo, ja ho saps, em queda un bon sabor de boca, poder acabar i edemes veure que tothom comentava el mateix, dura, dura, dura. Fins una altre company.

2. Felicitats nois!!! Quin tiempazo!!! brutal!!!

3. Esteu malalts... no us podeu ajuntar. Haureu de desfer l'escoleta pel bé de la vostra salut. Felicitats per l'esforç i el lloc assolit, sou unes màquines.
    Ens veiem.

4. xevi, no entenc lo de " ni punyetero caso " si va ser dominguero total , una trobada d'amics, un passeig per Roses city, una pujadeta per aqui , una baixadeta per alla, un avituallament per ......... això, un avituallament. i per el demes, ritmillu d'amics per sempre i ara en venen rampes a mi i ara a tu i així fins acabar amb una estiradeta de cames de 5 hores i picu DELS COLLONS !!! Conyes a part em va encantar fer-le tots junts i amb un diumenge fantastic, si va ser llarga , pero això, ja ho sabiem i el mes interessant , nous camins fets i noves panoràmiques fantàstiques. Fins la proxima company.

5. eiii Xevi, bon ritme vau portar, el 12e lloc està molt be!!
    Nosaltres vam anar mes verano azul ...fotos, videos, mes fotos, fer amistat amb dues cicloturistes ..però molt bé el recorregut espectacular i els corriols molt divertits!!
    Hem de quedar per fer-ne una de llargueta eh!!!

6. Nava,
    Po zi... na mal!!! i anàvem per fer una sortida dominguera, ja ens val!!!
    Jo també ho vaig passar molt bé amb la vostra companyia, tot i que no soc tant obert com vosaltres... però espero que se m'encomani una mica aquest "bon afer" que teniu els de l'escoleta.
    Jo també vaig passar una darrera hora molt fotuda, veig que em falta entreno!!! jejeje.

Jordi,
    Gràcies. La primera intenció era agafar-nos-ho mes tranquils, però ens vàrem picar i un cop picats... qualsevol atura el tren escoletero!!!

Quique,
    veuràs el dia que t'hi ajuntis... no podràs parar. Amb lo corrioler que ets (senyor corriol)
    Que fas que encara no has tastat les sortides escoleteres??? ja t'hi estàs apuntant!!!

Pipo,
    ja ens coneixem una mica... i sabem que escoleteros fins la META i... muxo màs!!! vàrem passar-ho molt be junts, sous collonuts i m'hi sento be amb les vostres sortides "domingueres"
    Sempre agraeixo els corriols nous, em costarà d'oblidar el que varem fer passat l'avituallament, el recordaré molt de temps, i no em faria res de repetir una part de la ruta.

Jordi,
    ja he vist el "reportatge" d'en Quique. Ho vareu passar be, i això ès el mes important.
    Jo també en tinc ganes de fer-ne una de llarga... tinc en ment Girona - La Mare de Deu del Mont - Girona... pensada per fer aquest mes, si es calma el temps.