dilluns, 29 d’agost del 2011

III Terra d'Indiketes "Pollastre"

Aquest any ha estat la meva 3a participació en el Pollastre, i la que ha estat millor en tots els seus aspectes, al meu parer.
El 2009 vaig participar en la I Terra d'Indiketes i per temps i nivell em varen obligar (l'organització) a fer el recorregut de 20Km, volta curta i ser considerat un "Gallina". He de dir que va ser l'any en el que em vaig iniciar a la BTT una mica en serio, només als estius. La meva participació va estar molt discreta, amb una posició encara més discreta... 117 de 230 finishers amb un temps de 2:36Hr. Val a dir que ha esta la pitjor en la que m'he trobat, ja que el traçat va estar modificat en darrera hora per riscos en la meteorologia i va estar a punt de ser anul·lada. Molts trams inciclables i molt risc a prendre mal, jo en vaig sufrir una caiguda i ho vaig viure en primera persona.

La II Terra d'Indiketes (de l'any 2010) ja va estar mes normal, dura i exigent, però res que ningú no s'esperés amb una cursa que preparen els del club Matxacuca de Sta.Cristina. La meva participació va ser ja amb mes nivell del que vaig tenir en l'anterior i vaig poder fer la volta llarga 40 Km amb un temps de 3:44Hr en la posició 116 de 179 finishers... i, ara si, ser considerat "Pollastre". Em va quedar el regust de no poder millorar el meu temps, però es que el meu nivell no donava per més... i em vaig proposar millorar-lo en la propera participació.

Així ha estat, i aquest any, en la meva 3a participació en la Terra d'Indiketes, en un recorregut de 46'90Km, 3:11Hr y un desnivell + de 1275mts... la meva posició ha estat el 63 de 226 finishers. Res a dir... podia haver-ho fet millor, però tinc que deixar reptes per més endavant... tot s'arribarà!!!

Aquí hi deixo la crònica que en puc fer...
Desprès de que la Rosa m'hi acostés amb el cotxe i la recollida del dorsal, ja s'enflairava el nivell dels bikers que més que anar a fer una Marxa/Cursa, semblava que el que es feia era una competició de pretemporada!!! i com ja he dit en cròniques anteriors, aquestes marxes/curses cada dia hi ha mes nivell de pro's (professionals) o dels que sense ser-ho ens agradaria haver-ho estat, tot i haver arribat tard a aquest esport.
Vaig a fer un escalfament per comprovar l'estat de les cames i desprès de 5min, quan arribo a la graella de sortida... ja no hi quebo!!! Tota la penya ha ocupat la Sortida i l'organització em fa posar-me darrera... a la cua!!! Maleït escalfament!!! Tot i així, veig com un i altre biker es va fent pas i jo no soc menys i també obro camí fins estar a tercera línia de la graella de sortida.
Es dona el Tret de Sortida ben puntualment a les 8:30, desprès de una breu introducció del spiker encarregat d'informar als assistents. Ens hi posem per la carretera vella de Sta.Cristina a Girona i girem direcció a Solius, per ja agafar pista d'en Lara i pujada al trencant de l'abocador... una pista que ja he fet en moltes ocasions i que me la conec, així que a ritme de conservació però sense perdre de vista el grup que m'interessa tenir a "tiro", vaig pujant i recuperant alhora que vaig veien que no podré seguir amb el ritme alt que està marcant en Climent, Pipo i en Nava.
Seguim per la pista per fer mes pista que va tota vora del Montclar fins a St.Baldiri, un altre pista que conec i que continuo amb el mateix ritme. Aquí se'm distancien ja en Climent, i continuo amb en Pipo i en Nava...  De St.Baldiri seguim per pista fins la Creu d'en Barraquer i ja veig desaparèixer en Pipo i en Nava, cosa que psicològicament em casca una mica i en l'afany de voler anar una mica més depressa del normal a l'agafar el corriol de la Murtra, només de començar-lo, en les pedres, al trobar-me amb un biker al davant meu, em fa frenar i ensopego amb una pedra i faig volta de campana... res greu, però ja he llepat!!! Genoll i colze dret... mira per on no havia llepat mai del costat dret i fins i tot m'ha alegrat que fos aquest costat i no el costat esquerra que acostuma a llepar en totes les caigudes.
Continuo amb la baixada del corriol al meu ritme, ja que la ruta es preveu llarga i a veure amb que ens trobem, igual mes endavant els puc atrapar... ja veurem, el cas es no tornar a llepar.
Agafem un corriol a l'esquerra d'aquest de la Murtra per pujar (a peu amb la bici a coll) i seguim pujant-lo ja al cim de la bici fins la carretera de Pedralta per agafar el corriol de baixada que segueix la línia d'alta tensió... un corriol a trossos molt trencats i que he de fer a peu en alguns trams. Arribem fins el Golf Sta.Cristina i ja arriba el final de la primera meitat, la més suau... acaba la volta petita "Sa Gallina" de 20Km amb 1:16Hr. i continuo amb la volta llarga. Vaig be tot i que ara comença la part dura!!!
Enfilem cap al Mas Nou per una pista que va per sota la línia d'alta tensió i que hem de pujar a peu uns metres, per continuar-la ja per corriol i pista, que pica i pica fort 320desnivell amb 4Km... Fins al Puig d'en Ponç. En aquesta pujada, he avançat molts bikers que han de fer molts de trams a peu... i jo, tot satisfet, els puc fer tot i que ha calgut el plat petit. A l'arribar al tram final avans del Puig d'en Ponç em trobo amb en Carlos Teodoro i m'estranya que jo estigui a aquest nivell, pel que em pregunto en quina posició dec estar, on estaran en Pipo, en Nava i en Climent... o igual hi ha molts abandonaments... no se, no se... ja m'ho trobaré a l'arrivada, ara es qüestió de pedalar i acabar la cursa.
Travessem la carretera del Gof Masnou i agafem el corriol de baixada, que ara ja es pot dir que es un camí, doncs de tant netejar-lo l'han deixat fet un cromo... tant guapo que era l'any passat!!! arribem a la pista que puja a Romanyà i desprès de pujar-hi uns metres, girem a la dreta per fer un corriol que ens porta fins al costat del Cementiri de Romanyà, per seguir fent pista direcció a Puig d'Arques, passant per la Font Josepa i deixem la pista de Puig d'Arques per girar a l'esquerra i pujar pista fins Puig del Roquet i anar cap a la Urbanització St.Miquel d'Aro. És en aquesta pujada que em trobo amb un "escoletero" l'Espi, amb el que ja ens farem costat tota la resta de ruta. M'he presentat com en Barrufet i ja m'ha conegut del Blog de l'Escoleta, tot i que no hem coincidit en cap sortida junts.
Ara ja agafem corriols de baixada, pel que intento anar a roda de l'Espi, però és molt fàcil perdre-la... aquests "esoleteros" baixen com una moto!!! El pitxor d'ells baixant em dona 10 voltes... els que heu sortit amb mi i em coneixeu us en podeu fer una idea aproximada, no???
Tocarà patir... ja que pujant he d'apretar i recuperar tot el que perdo en les baixades... i així continuem fins al final, ell perdent-me de vista en les baixades i jo recuperant i guanyant terreny en les pujades... tot un calvari psicològic!!!
Travessem la carretera de Romanyà i continuem amb corriols desconeguts per mí... pujades trencacames que a aquesta alçada de cursa em desgasten molt més del compte, ja que la meva fita està en seguir recuperant el terreny perdut en les baixades i aguantar el ritme per no ser atrapat per en Carlos Teodoro, unaltre fita que tinc en ment.
Baixant de Romanyà fem algun corriol que conec i cap a la Font Picant, pujada a la torre d'alta tensió i "catacrac" a les cames... unes rampes bestials que em claven les cames i tinc de fer estiraments... sense baixar de la bici per no perdre temps, i a veure si amb això n'hi prou.
De la Font Picant, seguim per la pista que puja tot paral·lela al carrilet i ja enfilem els darrers corriols avans de l'arribada. Aquí sembla que puc quedar per davant de l'Espi i d'en Carlos Teodoro, però un altre imprevist... se m'ha obert la bossa de sota el seient i he perdut les eines i no se si el mòbil... pel que em paro una estona per comprovar-ho... en això que passa l'Espi i jo el dic que continuï, que no ha passat res greu. Miro de trobar els estris... però comprovo que l'important que és el mòbil, documentació i calers i sòn així que "a la merda amb les eines"... segueixo pedalant i en la darrera baixada al pavelló de Sta.Cristina tinc a vista l'Espi i sento com per darrera s'acosta un biker (Carlos Teodoro) i em fot una passada que em deixa encara més tocat, miro enrera i al veure que no tinc ningú més, segueixo els darrers 200mts a ritme d'anar fent fins al final...

Arribada, aplaudiments per part de la meva família i de la gent que ha vingut a gaudir d'una bona estona amb els que hem sortit a fer la cursa. Tot això s'agraeix molt en aquests moments.

Un cop amb els peus a terra... es hora de compartir amb la gent coneguda i de conèixer a gent... Parlo amb en Carlos i el felicito per aquest final de la cursa. També parlo amb els "escoleteros", "Esteves" Climent i la seva filla... vaja que es el moment de treure'n conclusions i d'aprendre per posteriors trobades.

Finalment espero a les qualificacions i tot i que no he assolit les meves expectatives (entre els 50 primers) em sento be d'haver-la acabat en les condicions que em trobo actualment.
El 50è ha entrat a 5min davant meu, o sigui que per ben poc... els imprevistos i una mica la baixa de forma a causa de l'intens entrenament que porto... doncs no se estar-me quiet i igual si hagués reposat una mica mes aquesta darrera setmana... fora excuses!!! el proper any a tornar-hi!!!

Ara a esperar al 18 de Setembre... La Cursa de Sarrià de ter!!!

Salut!!!

10 comentaris:

  1. Xevi;
    jo tambe t aplaudexo, pero la teva trajectoria es impresionant com has prosperat amb la btt,estas molt fort i aixo no es fruit de casualitat, si no molt d esforç, anims!!!!, molt bona cronica per cert, ens veiem aviat

    ResponElimina
  2. Xavi com barrufes!!!!!! Ara nomes et falta portar el traje escoleta i seras la pera

    ResponElimina
  3. Felicitats Xevi. Ja saps com de forta està la gent i quin domini de la bici que tenen. Aquí, el que menys, fa rellotges... Crec que has fet una cursa molt bona i segur que l'any vinent la millores. Per cert, vas veure i menjar algo durant la cursa... m'ha sorprés lo de les rampes.

    ResponElimina
  4. Gràcies a tots.

    Edu,
    la veritat és que la meva trajectòria amb btt és molt curta envers a molts dels que us conec i en puc estar molt satisfet.

    Santi,
    el portaré, el portaré... temps al temps.

    Quique,
    si que està forta la gent si... la propera intentaré quedar millor i preparar-me més a conciència. La veritat es que no vaig menjar res... ni la barreta que faig sempre abans de sortir... em vaig mentalitzar de parar als havituallaments, però els vaig anar passant amb només 2 talls de síndria...

    Salut!!!

    ResponElimina
  5. Felicitats Xevi :)
    Al final no recordo haver-me despedit de tu.

    Encara que hagis acabat les vacances vina a veure'ns que encara ens queden corriols!

    ResponElimina
  6. Xevi, enhorabona per el resultat, el pollo sempre resulta una marxa difícil ja que mai en saps com acabaràs, i edemes jugant amb el factor de no saber el que t'espera, es fa encarà mes dur. Igualment, a veure si ens veiem aquest cap de setmana i compartim las anècdotes de aquest dia, una forta abraçada i dintre de dos setmanes, ens anem a la desenfrenada, o sigui que al igual pots tenir temps per fer aquesta gran marxa, amb nosaltres. a10.

    ResponElimina
  7. Marc,

    Intentaré de venir tants cops com pugui.
    Per cert, hem de quedar per Girona i t'ensenyaré corriols que faig tot sovint.

    Nava,
    aquest cap de setmana no puc,
    el següent... aniversari de noces,
    l'altre... la Cursa del meu poble, Sarrià de Ter.
    Però ens veurem ben aviat en alguna sortida que feu.

    Salut!!!

    ResponElimina
  8. Xavi...mira-ho be,pero em sembla k la marxa del teu poble l'han canviat al 2 de octubre...hi havia un noi repartin panfletos el dia del pollastre i m'ho va dir.....

    ResponElimina
  9. Santi,

    ja em sap greu de no saber el dia exacte de la cursa del meu poble...
    Marchasbtt.com segueix posant el 18/09
    La web del club sarriadeter el 2/10
    Tinc un panfleto que em vàren donar el dia de la cursa de les 7ermites de Bescanó i que posa el 18/09
    Intentaré esverinar el dia ja que si esent del poble tinc un cacao mental, no se que farà la penya que tenen panfletos del 18/09 o els que s'enrefien de marchasbtt.com

    Gràcies.

    Salut!!!

    ResponElimina
  10. Sembla ser que si, que la data és la que em diu en Santi... i la que posa al web de ccsarria.

    Així doncs... 2 d'Octubre la cursa BTT del meu poble.

    Em va be per el 17 de setembre així podré anar a fer la Baronia de SAS.

    Salut!!!

    ResponElimina