diumenge, 11 de setembre del 2011

Desfrenada de Besalú... Bona Cursa!!!

11 de Setembre... V Desfrenada, "Pedelada Nacional de Catalunya"... la cursa de rigor que no es pot perdre un bon Català, i jo com que m'ho considero... cap a Besalú a fer la Cursa!!!
He anat a casa d'en Quim, doncs veig que es retrasa una mica i hem quedat també amb l'Edu i en José Antonio a les 7:30 del matí. Arribem a Besalú molt d'hora i fem la incripció ben ràpidament, bona organització.

En Quim i Jo farem la volta llarga de 36Km

i l'Edu i en José Antonio la volta curta de 22Km.

Esperem a les 9:00 i ja ens col-loquem a la línia de sortida jo i l'Edu, en Quim i en José Antonio a 3a línia. Desprès del discurs del spiker, es dona per vàlida la sortida i ja comencem a pedalar a un ritme d'escàndol... com totes aquestes curses "populars"... jejeje.
Veig que vaig una mica tocat, les cames em fan mal i no descanso be les nits que l'endemà vaig a alguna cursa... m'adono que no estic fet per competir ni molt menys per curses... però no serà per no posar-hi ganes i voluntat, així que una més que faig i ja que hi soc, a donar el que pugui!!!
Com he dit, el ritme és molt alt i fins el Km 4 el grup s'estira força... tant que veig com em passa en José Antonio i l'Edu, però jo al meu ritme. També he saludat en José Luís de Sarrià i en Marc "Escoleta" que com no també m'han avançat. A partir del Km.4 comença el festival!!! Puja i Puja per pista i camins fins el Km.12 on també m'ha avançat en Quim... sense perdre'ls de vista però al meu ritme, que la cursa és llarga. Sento que amés de les cames, també em foten mal les lumbars, avui tocarà patir!!!.

Així arribem al primer avituallament, Km.9, on veig l'Edu que ja agafa el desvio a la volta curta, i jo segueixo per la llarga, ara torna tocar a pujar i pujar... una mica mes endavant veig en Quim i desprès d'anar un tros amb ell el passo i segueixo, ell ja anirà fent.
Desprès de tant pujar, baixem una bona estona... i tornem a pujar, ara al punt mes alt de la cursa, a la Serra Cugulera, i ara ja toca baixada... però baixada, BAIXADA!!! corriolera i tècnica!!!. Tant que mes d'un s'ha fotut de caps en algun tram de roques i pedres. En Quim ha estat un dels que ha caigut i s'ha fet mal, jo no l'he vist ja que anava al davant i no me'n he adonat fins a l'arribada, quan ens hem trobat. Com dic, aquest corriol de baixada ha estat molt llarg, molt tècnic i molt guapo!!! Però s'ha de fer amb seny!!! 4Km amb un desnivell de 400mts.
D'aquí fins l'arribada toca planejar amb un que altre repetjó que pica les cames, però que es fa força be. El del Guilar és el repetjò mes duu, i em deixa ja cuit de cames i amb ganes d'acabar. Hem travessat el Fluvià uns quants cops i en dos d'ells l'hem fet a peu, quedant molls com ànecs, però que amb la temperatura que ha fet avui no ha suposat cap problema!!!.
Tot i així en la pujada m'ha avançat un BiciOci i he intentat seguir el seu ritme fins al final, on m'ha imposat un ritme més alt del que jo venia fent a aquestes alçades de la cursa. En alguns trams planers hem fet relleus com "carreteros" i hem anat molt i molt depressa... o sigui que m'ha cuit encara més les cames!!! Però a l'arribada final, desprès de seguir-lo uns quants quilòmetres, ell ja s'ha distanciat, arribant uns metres per davant meu. A l'arribar, ens hem saludat i felicitat per aquest sprint de darrera hora.

A l'arribada saludo en José Luís, ell ha trencat el rodet del desviador del canvi i ha tingut de plegar en la baixada corriolera.
També saludo en Marc i em diu que ha anat molt be. Jo no l'he tornat a veure des de que m'ha avançat de bon començament, pel que suposo que ha fet una molt bona posició.
Les Bessones i Campiones de Bici Oci, també les trobo al parking i em comenten que han fet la curta. Molt bé noies!!!
Bones sensacions tot i no trobar-me del tot be, bona colla amb la que he anat a pedalar i malauradament em sap greu que en Quim hagi pres mal, sembla ser que no ha estat res greu, però tret d'això, ens ha semblat una cursa molt i molt bona. Per repetir i recomanar a tothom que vulgui fer una bona sortida amb BTT.

Finalment, 34Km, un desnivell de 960mts... que jo he emprat un temps de 2:26Hr. (el 1r ho ha fet en 1:53... a 33min.) Veure la Ruta
A l'espera de la llista de classificacions... si estic entre els Top50 estaria totalment satisfet!!!
Enhorabona Edu!!! la posició 6a en la curta està molt, però que molt BE!!!

Pel que fa a l'organització, permeteu-me unes crítiques contrucctives...
Manca una mica mes de senyalització en el traçat, mai n'hi ha suficient i sempre cal millorar.
Els avituallaments han estat una mica "escasos" (pobres de 'teca').
Falta de controls, doncs no pot ser que quan s'arrivi a meta se l'hi pregunti si ha fet la curta o la llarga??? S'hauria de posar un gomet en algun control per corrovorar que s'ha fet la llarga.
I... l'obsequi ha estat una mica escàs... 1 semarreta i un bidó.

1. XevI;
    molt bona cursa!!!! per mes que jo "volia" que no podia tirar et tenia al meu costat!!!! estas molt fort!!! un plaer com sempre pedalar al teu costat, i mes l amistat.
    salut company

2. Edu és que a l'estiu ha entrenat amb nosaltres jejejeje,...

3. Hola Xevi. Bona cursa i molt a prop de les espectatives. La qüestió es gaudir de la bici, de la companyia dels amics i dels nous indrets que anem descobrint.
    Ah! En Jose Luis va penjar el track de la nocturna al Wikiloc. Als comentaris del meu blog va posar l'enllaç.
    Ens veiem.

4. Edu,
    igualment... jo tampoc podia i dono la culpa al mal descansar la nit anterior.
    Felicitats per la teva 7a posició a la curta!!!

Xavi,
    en algo s'ha de notar l'entreno "escoletero" d'aquest estiu. Gràcies.

Quique,
    vaig passar una molt bona estona pedalant amb tothom. El corriol de baixada encara el tic present i em va encantar.
    Ja tinc el track i com també tinc el gps, un dia d'aquest el faré de dia.
    Gràcies.

5. Bona cursa Xevi!! estas a topeee!! pel que fa als obsequis, estem amb temps de crisi!!! jeje