diumenge, 25 de març del 2012

4a DUATLÓ de SILS... el meu estreno

Avui Diumenge, finalment a estat possible fer la meva primera Duatló.


Ho tenia tot lligat: inscrit en el termini online, vestimenta del Club "Escoleta" per BTT, preparació mínima per còrrer i suficient per BTT... i ganes, moltes ganes.

El Dissabte vaig sortir amb la Rosa a fer una "estirada" de cames amb BTT. Be, per mi va ser un passeig, ara be per ella va ser tota una prova de coratge i ganes de de pedalar. St.Miquel pel camí de les Dones i Puig Estela i baixada per la pista de la Mort i St.Daniel... desprès de sortir de farra el divendres i dormir poc i malament.
24Km amb un desnivell+ de 475mts. que va quedar ben servida...
Molt Be, Rosa!!!

A la tarda-vespre em truca en Quim, que sembla ser que també te lligat el dia i m'acompanyarà en la Duatló... PERFECTE, quedem a 2 de 8 (hora nova) i hi anem plegats amb el meu cotxe.

Així a estat, Diumenge, a les 8:10 ja som a SILS i ja veiem que serà un dia perfecte per còrrer i pedalar. Recollida del dorsal (124), inscripció d'en Quim (tot molt ràpid) i ja preparem el "box" per la transició.
Quatre estiraments i sortida puntual de la Cursa... 10Km. de còrrer.
Hem sortit força al davant, cosa que ens ha anat "cascant", doncs la gent la veiem molt, molt preparada en el tema de còrrer. En Quim, tot i marxar de seguida, l'he anat tinguen a "cop d'ull", uns cops se m'anava una mica mes, però no massa, d'altres el tenia més aprop. No ha parat d'avançar-me gent, i això m'ha desmotivat molt i només feia que menjar-me l'olla!!!
Si, ja se que molta gent només fa el còrrer i en la transició la parella farà la cursa de BTT, jo vaig a fer la duatlò en solitari i cal que em dosifiqui!!!... però es que no puc aguantar el ritme que m'imposen els qui m'avançen. El meu ritme està en 5min/km,... per a mi ja m'està bé!!! Ja ens veurem les cares amb la BTT!!!

Transició!!!,... m'ho prenc amb calma. Hi ha gent que va com una moto, canvi de sabatilles, 1min i a pedalar!!! Tot i entrar en el box de transició desprès de mi, surten tot davant meu.
Jo, saludo en Quim,  em canvio de roba, sabatilles, poso en marxa el GPS... i m'oblido dels guants, que hi farem!!!
Ara SI!!!, GAS!!!
Només de sortir del box, avanço els primers bikers. Hem noto bé de cames, a veure com va a mida que passin els Kmts.
Km. 2 i en un tram on hi ha gent que s'han perdut, avanço en Quim i una colla d'uns 20 bikers... pel marge del camí. Em sento amb força de continuar pedalant a un ritme molt superior als companys de tot davant meu, i es un continuu avançar, avançar... avançar. Em vaig trobant cada cop millor, al meu lloc i veig que passen els Km i segueixo avançant bikers, això em posa!!! He estat una estona (1 o 2 km) amb un biker que també anava a un ritme molt maco... fins una pujada, on l'he nat deixant enrera. Jo al meu ritme, avançant i recuperant posicions.
Avituallament, Km.13, ni em paro!!! amb el bidó que porto i les barretes ja vaig fent. Però aquí em començo a trobar "tocat",... els besons sembla ser que volen "pujar" i quedar-se clavats. Em ve al cap les paraules del mestre "Pipo"... 'Oxigena les cames'. Jo que son de cadència lenta però forta, canvio el desarrollo i més pedalar i menys esforç!!! que doni temps a les cames a 'oxigenar-se'... i la veritat que m'ha anat molt be.
Segueixen passant els Kmts. i al meu ritme. He estat uns 3 o 4 Km. sense ningú al davant, ni tampoc per darrera. Tornem a fer repetjons de pujada i ja veig mes bikers a tocar. No se si amb le que em queda de cursa podré avançar-los, però m'ho proposo.
Estic massa "escalfat"... i en una baixada em foto un castanyot "suau". Ensopego la roda del davant amb un xargay i surto pel costat, foten-me un cop al genoll esq. (lo meu no te explicació... els meus genolls m'estan avisant i jo no els foto ni cas -no corris, no corris-... sembla que hauré de posar una mica mes de seny... o aprendre a anar amb bici ;-)
Darrers 3kms. Aquí hem passat uns bassals de fang i travessat una riera amb força (molta) aigua. Tot el que no ens hem embrutat en la cursa, ho hem fet amb aquests 5min. Sabatilles plenes de fang, i la bici també. Però continuem, darrer Km. i avanço els 4 bikers que tinc a tocar... una plena satisfacció!!! i entrada a meta en solitari, en una posició força digna pel meu estat de forma.

Finalment,
Running: 10Km, 47:19min i un desnivell+ de 100mts.
BTT: 26'26Km, 1:24Hr i un desnivell+ de 400mts.
Transició: aprox.3:45min

Classificació General Individual 53 de 153, amb un temps TOTAL de 2:15:00
Si desgloso la classificació, en BTT he fet la posició 34 i en còrrer la 120 aprox.
De tot això en puc treure la conclusió que tinc molt per millorar en el Running.
No hi ha pressa!!!

Fotos. (Pendent a la web dels Makis)

...
Molt content i satisfet de la meva primera duatló. Si be la meva meta era acabar-la dignament,... ens coneixem i quan es tracta de una cursa... "Mariquilla l'últim", jejeje.

La organització, collonuda. La senyalització, molt bona. Els avituallaments (còrrer i BTT) no en puc dir res, no m'hi he parat, ara bé el de la meta ha estat perfecte (Buti, refresc, donuts, galetes i pastes...)

Ara toca reposar un parell de dies. Per cert, parlant amb en Quim farem la Nocturna Setmanal els Dimecres, a les 7 o 7:30.



Salut!!!

8 comentaris:

  1. Vaya makina Xevi! Jo de gran vull ser com tu! Ah, els mapes van de conya!! Merçi, jo duatlon ho tinc pendent!
    Salut i pedals, buenu i running tambe!!

    ResponElimina
  2. Felicitats Xevi. Objectiu complert i segur que amb bon resultat i sobre tot satisfet i gaudint que és el més important.

    ResponElimina
  3. Felicitats Xevi, la primera ja esta al sac. A veure si fem una tots plegats.

    ResponElimina
  4. Bueno, saps que, et felicito, no mes per participar i posar-hi aquestes ganes chapeau !! No te obsessionis amb voler córrer a peu com altres, el meu consell, però fes el que et vingui en gana, amb btt, a mat-xacar que aquesta si que te va prou be i no deixa gaires secuelas a no ser que te fotis gaires castanyots !! una abraçada Xevi.
    Nava

    ResponElimina
  5. Gràcies a TOTS.

    Dani,
    si necessites quelcom més del GPS, m'ho comentes i farem el que puguem.

    Ramon,
    si que hem de coincidir en alguna, si.

    Nava,
    tinc clar que el que més estic enganxat és a la BTT,... ara el còrrer per muntanya també m'ha picat una mica, ho reconec.


    Salut!!!

    ResponElimina
  6. Bones xevi, acabo de llegir la cronica i es per avisar-te de que la setmana que b, si vols i ha una siseatlo que es far a la quinta ostia i que es composa de bici, corre, pujar parets, saltar desde un cotxe a 121 km , anar amb un patinet en els dos peus baixant un pepino de corriol ple de pedres i arrels i rem en un pam d'aigua durant 2 km. Tu mateix, si vols ti apuntu, per si et queda algun momentillo lliure durant el dia. Crec que et pot agradar. Bona nit i entrena una mica que et veig fluix. ¡¡ Aaaaahhh FELICITATS PER LA CURSA !! ets un bon escoletero....

    ResponElimina
  7. Pipo,

    Oooooostia, mira que m'agradaria de poder-hi anar, però es que ja he quedat i no vull quedar malament anulant la cita. Jjejejejjeje.
    Molt bona aquesta!!!

    Moltes gràcies.

    Salut!!!

    ResponElimina