dissabte, 10 de març del 2012

Una sortida per Recomanar

Aquest Dissabte teníem previst fer una sortida Llaaaaarga per l'Alt Empordà, una ruta per gaudir en plena natura verge, si el dia ens hi acompanyava... de fet tal com teníem previst, l'hem fet.

És una ruta que ja la vaig "etiquetar" com a ruta per "valents", doncs en teníem una altre com alternativa, però, com no podia ser d'altre manera, vàrem escollir aquesta,... si ens hi posem, ens hi posem de valent!!!

Així que (com diria en Guardiola) ens llevem ben d'hora, ben d'hora ben d'hora... i a les 7:15 ens trobem a la  benzinera de Sarrià (en Simon, en Martí i en Pep Comas) amb els cotxes i anem fins a St.Llorenç de la Muga, descarreguem les bicis, ens acabem de guarnir amb els vestits de romà... i ja ens veus a les 8:15 començant a pedalar.

El dia promet, no bufa el vent, el dia és clar, net, fa bona temperatura... crec que gaudirem de la sortida!!!

Després de pujar i baixar un tram emporlanat arribem a tocar el pantà de Boadella... no està gaire ple, però fot petxoca, és maco i ja ens presagia que gaudirem d'uns indrets i d'una natura digne i a l'abast de tothom.

A partir d'aquí comença el festival de pujada (12Km)... Coll de la Trapa, Coll d'Oliveda, Collada dels Gessos, Coll dels Horts - St.Cristòfol dels Horts... on arribem a la carretera d'asfalt Figueres-Massanet de Cabrenys-Costoja. Entrem en terreny Francés i fem uns Kms. d'asfalt fins Costoja, on deixem el poble i direcció a Hostal de la Muga, passant per Coll de Pal i el Puig de St.Miquel.

Fins ara no hem baixat quasi res i portem tota l'estona pujant, pujant... ara toca baixar, però poquet, fins La Comella... aquí comença el tram dur de la sortida, pujada a St.Miquel de Bassegoda... camí sense treva i constant de pujada, on en Martí i Jo ens hem posat les piles i hem fet l'apretada per deixar-nos cuits de cames... be, millor dit, ens hem quedat rostits de cames, hem pujat a un ritme molt i molt bo, amb el desnivell que portem, fer aquesta pujada a aquest ritme... ja ens val!!! Quina canya!!!
Esperem uns min. a en Simon i en Pep, recuperem una mica l'alè i seguim per un fals planer amb el darrer desnivell que ens falta, "ja ho deia en Martí... ens falta uns mts. de pujada" i així ha estat, fins al Coll de Bassegoda... ara si... Desnivell+ acumulat assolit (1700mts aprox.)... ja toca baixar, amb algun repetjó, però baixar, baixar!!! 20Km ens queden per arribar al lloc de Sortida-Arribada... 20Km de baixada!!! Albanyà i asfalt fins a St.Llorenç on jo m'he despatxat a gust (fent de "carreteru") i cremant els darrers cartutxos que em quedaven a la recàmara. Be, de fet la intenció era fer el tram d'asfalt el més ràpidament possible, doncs el meu gps (405) m'ha avisat que tenia la bateria baixa, i no volia perdre la ruta o que quedes mal gravada.

Finalment, 6Hr, 63Km i un desnivell+ acumulat de 1800mts.

El millor de la Sortida... Els companys/amics, el dia espectacular que ha fet, les meravelloses vistes i paratges que hem gaudit... una sortida COLLONUDA!!!
Ahhhh.... i la teca, ens hem fotut un dinar de campionat!!!

La podem anotar a les sortides per repetir un cop l'any.!!!
De moment tenim Serrallonga i Alt Empordà. Alguna altre s'hi afegirà.

Gràcies a en Martí pel reportatge fotogràfic...