diumenge, 29 de maig del 2011

Cabrerés 2011, Bona, Maca, Llarga...

Si, aquest son els qualificatius que em venen al cap.

Avui en José Antonio, l'Edu i Jo ens hem llevat ben d'hora per anar a les 5:15 de la matinada cap a Vic-L'Esquirol per fer la Cabrerés 2011.
Que tinc que dir d'aquesta Ruta-Cursa No Competitiva... personalment, jo no l'havia fet mai i com que el tenia com a primer Objectiu per aquest 2011, doncs he anat a fer-la (dorsal 1819) i les impressions que m'emporto son de que es una ruta molt ben preparada per l'organització, bons avituallaments on pots recuperar les forçes en el moment just i necessari, bon traçat per aquells entorns preciosos, bona temperatura doncs allà fot una rispa de bon hora al matí!!! L'únic que demanaria jo es que no es fes tant d'asfalt i pista per fer mes camins i corriols, tot i que amb la penya que hi participa (2000 o 3000) és una de les úniques maneres de que no es formin mes taps dels que tot i així es fan. Ah!!!... i que la butifarra sigui a l'arribada, que a mitja ruta no t'en venen gaires de ganes per endrepar-te una Buti, tot pensant que et queden 40km i més de 1000mts de desnivells+ per endavant.

 
Hem començat ben d'hora, a les 7:20 ja estàvem pedalant, això si a bon ritme, tranqui i sense entretindre'ns que ens espera una bona ruta. El dia sembla que està amb nosaltres, fresqueta però un solet que ja apunta de bon matí que ens farà suar la gota al llarg del dia.
Hi ha molta gent que ja ha sortit a abans que nosaltres... això vol dir que tocarà avançar a molta penya i fer cues en baixades tècniques, si n'hi han...
Hem fet força pista-camí fins arribar a un corriol de baixada que ja hem trobat un embús que ens ha fet baixar de la bici i fer-lo a peu. No n'hi havia per tant... es pot fer ciclable perfectament al 100%, però n'hi ha que s'espanten en qualsevol baixada i es el que toca en aquests casos on tens cents de persones davant teu. Fem força camí-pista i l'Edu i Jo hem pedalat una estona amb una colla de l'Escala, Moi Llenas i companyia dels "Esquena Pelats", fins que baixant un cami molt llarg d'asfalt, en Xevi "Esquena Pelats" ha tingut una caiguda d'aquelles que et posen la pell de gallina!!!, anava tot davant meu i jo a roda... en un resalt de la carretera, se l'hi ha aixecat més el cul de la bici del compte i ha "volat" fent una volta caient de cares i espatlla. Jo he estat de sort perquè no caiès tot darrera seu, ja que la roda de darrera seva m'ha passat per davant de la meva cara i ha rossat el costat dret del volant. M'ha esgarrifat!!! he sentit com cridava al caure i hem avisat en Moi i un altre company per dir-li que havia caigut i que s'havia fet molt de mal. L'organització hi ha anat de seguida, espero que no hagi estat res gaire greu i que no pasi de quatre llepades a la pell.
Nosaltres (l'Edu i Jo) hem continuat fins l'avituallament de Tavertet, on es repartia botifarra, tot i que no n'hem menjat perque encara era molt d'hora i si se'ns posa malament ho patirem mes endavant. Hem esperat 10min fins que ha arribat en Jose Antonio, que sembla ser que la roda del davant li perd aire i te que anar inflant-la de tant en tant.
Tot seguit continuem amb la ruta i nar fent quilòmetres, pista... asfalt i algun corriol que agraïm perquè son d'aquells xulos, xulos... fins trobar el desviament de la ruta curta-llarga, estem els tres pedalant junts. A partir d'aquí comencem a pujar i l'Edu va molt fort, però passats uns metres sembla que comença a flaquejar, l'avanço i segueixo al meu ritme... o sigui un ritme alt, on l'Edu es queda enrere i mes encara en José Antonio, i així segueixo i segueixo fins que sento una veu que reconec... en Xevi, veí del Càmping on faig temporada, així que el saludo i continuo ruta al seu costat, baixant una mica el ritme fins el proper avituallament, on ens pararem per recuperar forces i esperar a l'Edu i mes tard a en José Antonio. Portem 39km. i ens mereixem aquest petit descans , menjar i beure una mica i fer-la petar una estona.

Ja hem fet prou parada i seguim, ara si cadascú al seu ritme i ja ens trobarem a l'arribada. Jo m'he trobat molt bé i he anat molt i molt fort aquest penúltim tros. Molta pujada, molta gent i m'he fet un fart d'avançar bikers... primer els anava comptant, 1, 5, 20... fins que n'he perdut el compte. Hi ha gent que a aquestes alçades va molt i molt tocat. He arribat a l'últim avituallament avans de la meta i també m'he parat a recuperar una mica de forces. He esperat uns minuts a veure si arribava l'Edu o en José Antonio, però ja els porto molta distància i tardaran... així que deicideixo seguir i a fer l'últim tros de la ruta, que diuen que ja es tot baixada, llevat d'un parell de repetjons. En aquest últim tram he anat molt, molt ràpid, hem passat per unes pedres, roques en camis que calen molta cura o molta tècnica, i com que jo de cura doncs sembla que no en tinc gaire... he anat tant depresa com he pogut, amb molta gent que he anat avançant, ja que també coincidíem amb la darrera part de la ruta curta. M'ho he passat molt bé i aquest darrer tram se m'ha fet curt i tot!!!
He arribat a meta molt sencer i amb ganes de seguir pedalant encara més... però ja s'ha acabat. Miro el crono, i veig que he fet la ruta amb 3:57hr pedalant i el meu objectiu era fer-la amb menys de 5... o sigui que TOTALMENT SATISFET!!!
He esperat uns minuts (15 o 20) a que arribés l'Edu, i 15 o 20 mes a que arribés en José Antonio.


Finalment... 61.78km, 4:02hr, 1580desnivell+...    4:51hr total temps emprat. Veure la Ruta

Edu, José Antonio,... Gràcies per la vostra estimable i incondicional companyia!!!

Salut!!!

4 comentaris:

  1. jo de gran també o faré!!!! ;)

    ResponElimina
  2. Molt bon comentari de la marxa d'avui, la veritat és que ha estat una ruta molt guapa i molt bé organitzada. Jo també estic molt content del resultat, després de portar tot l'any anant amb la de carretera, no anava molt cansat, però la tecnica pujant i baixant amb la BTT es nota, o sigui em de quedar més per sortir per la muntanya.Salut i moltes gracies a tots dos. Ets un maquina.

    ResponElimina
  3. Una sortida diferent!!!, estas molt fort, de vegades seguir el teu ritme pasa factura, pero t aseguro que aprenc molt!!!, bueno un plaer com sempre, i ens queden moltes per fer!!!!!

    ResponElimina
  4. Hola Xevi. Veig que vas gaudir del recorregut i com sempre, vas deixar empremta de com treballen els teus pistons hidràulics quan toca pujar. Ja hem diràs si val la pena desplaçar-se fins allà per fer el recorregut ja que fa temps que hi penso, i aquest cap de setmana a gaudir de la Tramunbike... aquesta si que t'omplirà de veritat... ja veuras quin éxtasi de corriols interminables...

    ResponElimina