dilluns, 22 d’agost del 2011

Setmana Intensa, amb molta calor.

El Dimarts vaig quedar amb en Jesus (Company i veí del càmping) per fer una sortida "corriolera" de les que acostumàvem a fer, doncs ja fa més de 2 anys que arrossega seqüeles pulmonars i no podem gaudir tot el que voldríem de les sortides que fèiem junts en aquells estius que estàvem en plena forma. Jo he seguit amb la BTT i fins i tot en aquest darrer hivern també he entrenat, pel que fa que en les pujades m'hauré d'esperar i ja gaudirem de la baixada!!!
Així ho fem, a les 7 del matí ens hi posem i ja anem direcció al Mas Nou per camí marcat grog a la dreta abans de la barrera que ens porta allà mateix si pugesim per pista, a la casa "Can Tirant / Can Perot" per baixar per pista i ara si pujar al Mas Nou per la pista Puig del Monjo. Una pista que puja fort i que es fa amb 20min, a en Jesus l'hi ha costat 40min, amb uns bufets per reomplir els pulmons que t'hi cagues,... però al seu ritme i controlant-se, ben valent que ha estat, ÀNIMS!!!
Com que ell m'ha dit que tirés en la pujada,  jo m'he anat al meu ritme i he fet la pujada amb 20min, per tornar a baixar fins retrobar-me amb ell i ara si fer la resta de pujada al seu costat.
Després de recuperar l'al.lè a dalt de la pujadeta... hem anat a fer el corriol que es va fer en el "Pollastre" del 2010, on tot i avisar-lo de que hi ha algun tram tècnic i complicat, s'ha fotut un lletot!!!..., sense conseqüències greus, però que ha estat espectacular!!! Ja desprès una mica més de seny i a seguir pel corriol. Travessem una pista i mes corriol fins travessar la carretera de Romanyà i pista a l'esquerra per fer una mica de baixa/puja fins tornar a al carretera i som-hi fins la font de Romanyà... per netejar-se una mica els braços de la caiguda.
Anem ja de tornada i ho fem per la pista-corriol que l'escoleta em va ensenyar el darrer dia. Un corriol guapo, guapo!!! que baixa per la urbanització de Romanyà fins la carretera de la Font Picant, per travessar-la i seguir fent corriol i pujada a la torre d'alta tensió,... mes corriol fins a la Font picant, on torno a avisar-lo que hi ha un tram tècnic una mica complicat... per si les mosques!!!
Aquests corriols els baixa molt be, a roda meva... en un parell de cops que hi baixi ja anirà per davant meu, de ben segur!!!
De la Font picant ja agafem carrilet per anar fins al càmping,... ja n'hi ha prou per avui, el dia promet molta calor i sol per anar a la platja... o sigui que anem per plegar!!!
Tot i així, la sortida ha esta de 3Hr, 35Km amb un desnivells de 800mts...gens malament!!!

El Dimecres continuo amb "córrer un parell de dies per setmana"... que segueix estant molt i molt duu per a mi. Torno a fer 14km de planer... del càmping fins a la Font Picant i tornada, sense parar cap estona... 1Hr15min. i amb un mal a la cama esquerra que se'm fa mes duu encara aquest esport. Però a veure si va a la baixa i en unes setmanes mes que entreni es posa la cama a to!!!

El Dijous en Xevi de Manlleu em va encomanar de preparar una sortida d'aquelles dures... invertir-hi unes 4 o 5 hores i molt molt matxacones... així que dit i fet... ens hi posem ben d'hora, a les 7 del matí, amb la fresqueta que de calor ja en passarem ben aviat. Ens hem llevat amb una calitja i una xafogor que ens farà suar la gota!!!
Per començar la sortida, ho fem per la pista que vaig fer el passat dimarts i fins a "Can Tirant / Can Perot", però res a veure amb el ritme... avui es presenta d'aquells dies que la sortida promet nivell. Baixem i fem el corriol del "Molí Cremat", creuem la carretera de Calonge a Romanyà per pujar la pista que en duu al trencant per agafar ja la pista direcció a "La Creu del Castellar". Aquí ja aviso que és una pista que puja i en un tram ho fa molt fort... per tant caaaaaaalmaaaaaa!!! que tot just acabem de sortir i ens queda molta i molta ruta per endevant. Bé, de calma es podria dir que ben poca n'hi va haver, doncs ja comencem a apretar les dents i a l'arribar al repetxó més fort... a cremar els primers cartutxos i les greixines del sopar d'ahir!!! No perd roda ni un moment!!! sento el grinyolar de la seva bici tot darrera meu i per mes que apreto, ell tot darrera com una paparra!!!
Bona pujadeta per començar... així que desprès d'un bon planer i pèrdren's per culpa d'un tancat en un camp d'un pagès, tornem a la pista i fins a la Creu del Castellar, per baixar fins a Calonge per un apista que està molt i molt trencada per les darreres pluges... amb cura, però sense entretindren's gaire.
Travessem Calonge i ja agafem un corriol que ens indica direcció al "Puig Cargol"... coll*ns amb el Puig... d'aquí el nom... per pujar-hi poc a poc, arrastran-se i babejant de la suor que anem deixant al pas. Hi es que si ja al començament hi ha alguna rampeta que es una mica durilla, n'hi ha una que amés de ser mé si més dura, hi ha la complicació afagida de les pedres soltes... jo la he pogut fer tota sencera, amb plat mitjà, però el company s'hi ha aturat en un parell de cops per falta de tracció...
I, desprès d'aquest tram, la cosa no acaba, no... el Puig Cargol encara no hi hem arribat, NOOOO!!! seguim a la dreta per pista i "to llaneando" amb una pendent més que significativa... més o menys del 12% i en alguns casos més i tot... un quilómetre més de suar la gota i per fi el Puig dels coll*ns!!!
D'aquí fins a Fitor... ara si ja tot es planejar i baixada, on fem una barreta i reomplim bidons d'aigua, de compra, per què està clar que les fonts brillem per la seva absència!!!
És aquí on m'adono que el mon és mes petit realment del que és, i veig arribar en Mia amb un company, en Jordi, ens saludem i comentem que avui es fa duu de pedalar,... més del que és normal... doncs com he dit fot una xafogor que costa inclús el respirar. Comento que la nostra intenció és anar fins al coll de la Ganga per enfilar cap a Puig d'Arques i ells molt amablement ens acompanyen fins al Coll de la Ganga, ja que jo no en se el camí i potser dono més voltes que una baldufa i acabo a la Bisbal!!! Ho fem per un camí que es força "canyero" i amb una complicació de pedres i roques que fa que anem amb més precaució de la que en altres llocs hi anem... tot i així, en Jordi ha acabat llepant i s'ha fotut un castanyot... anava tot davant meu i l'he vist volar per damunt de la bici... ell que fa 1'93 d'alçada, ja us ho podeu imaginar... ha tingut sort i només ha pasat amb unes rascades, així que continuem, ja queda poc de pedres i ja agafem pista que ens porta ja al Coll de la Ganga, on ens despedim, ells baixaràn fins a Calonge i nosaltres seguim amb la ruta per pujar la pista direcció a St.Cebrià dels Alls i Puig d'Arques. 7Km per pujar uns 300mts de desnivell... per pista que et matxaca les cames com cap altre!!!
Jo a l'arribar a St.Cebrià dels Alls estic ja fos!!! i en Xevi segueix i segueix al seu ritme, fins i tot l'hi perdo la roda i em deixa amb un pam de nas... i m'enfonso com f amolt temps no em passava. Fins a Puig d'Arques a estat un calvari per a mí, jo no he volgut ni pujar al "pirulí" i l'he esperat a la pujada emporlanada que ell s'acabi de cremar les cames... que jo com he dit ja estic cuit!!!
Ara ja anem de tornada, agafo la pista amb l'asfalt trencat i cap a Font Josepa i Romanyà, per acabar baixant per la urbanització i el corriol que ens portarà a la Font Picant... Aquí no hi ha color i jo baixant al meu ritme el tinc que anar esperant, ja que en el tema tècnic el tinc que portar més sovint a fer corriols i que vagi agafant més seguretat i soltura.
Ja es molt tart i només ens queda carrilet fins al càmping... Quina canya de Sortida!!!
58 Km... 4:40Hr... 1336mts desnivell.

Divendres i torno... ja que es veu que no n'he tingut prou amb la sortida d'ahir!!!
Així que he quedat amb un altre company del càmping, en Paco i el seu fill, en Raúl. En Paco no surt tot el que voldria però el seu fill vol fer una sortida una mica durilla, per tastar-me, diu... jejeje Vols caldo, t'hen preparo... dues tasses... jejeje.
Així que a les 7:45 ens hi posem i com ahir anem a pujar a "Can Perot" per tastar-lo jo a ells i veure fins hon podrem anar avui. En la carretera del Golf ens hem trobat un biker, Joan Carles, que ens ha preguntat si es podria afagir a la sortida, i "cap problema" !!! així que ja en som 4!!!
En aquesta pujada a la pagesa en Raúl sembla ser que segueix be de ritme... encara és aviat per valorar fins on i com anirem avui, però sembla ser que podem anar força bé. En Paco l'hi costa més i jo torno enrera per acabar de fer la pujada amb ell.
Anem fins a Calonge i agafem la pista que va per l'esquerra de l'asfalt fins a dalt del Coll de la Ganga. Aquí jo ja apreto el ritme... es tracta de veure fins on arriba en nen... que el nano (17anys) està tot el dia fent esport i no és dels que no fot res, no!!! Arribo a dalt i l'espero, arriba al cap de 3 min i en Paco i en J.Carles als 3 min més. Recuperem una mica i ja enfilem la pista fins a St.Cebrià dels Alls. Aquí ja el nano se l'hi ha fet faixuga la pujada i ja està tocat!!! en J.Carles ha pujat molt bé i es veu que té bon nivell... a roda, sense pèrdrem de vista, tot pujant a bon ritme.
A St.Cebrià dels Alls hem agafat ja camí de tornada, per corriols i pista direcció a Calonge, per travessar la carretera de Romanyà a Calonge i pujar a "Can Perot" un altre cop i baixar per la pista fins la barrera del Golf Mas Nou. Aquí Pare i fill ja estàn fossos i l'únic que està sencer és en J.Carles que em segueix molt bé tota l'estona.
Bé amb la sortida, finalment 39Km, 3:15Hr, 925desnivell i fins i tot jo estic ja tocat i cuit de cames.

A la tarda rebo un SMS d'en Mia, que han quedat per sortir demà... i jo que tinc pensat sortir el diumenge amb l'escoleta... tinc que renunciar a la sortida d'en Mia, tot i que m'ho estat repensant força estona, però algun dia s'ha de descansar!!!

I el Diumenge... Sortida Escolatera!!! que me l'he pres com a de compliment obligatori per els meus diumenges d'aquest estiu.
A les 8 sortim de la BP de Sta.Cristina, ni mes ni menys que 16 bikers avui, i amb la flor i nata dels pro's (professionals) del club... avui em fotran canya per un tub!!!
En Pipo te preparada una sortida, però en vista de la colla que som, ha d'improvisar, ja que els corriols s'ens faràn petits o els haurem de fer grossos per quebri tots nosaltres!!!
Hem començat anant a la pista d'en Lara, per fer un corriol que fa pocs dies en Manel va netejar i condicionar. Ja només de pujar la pista, roda punxada d'un biker. El dia promet!!! ja se sap, amb colla, com més som més entrebancs surgeixen. Anem ja cap al corriol, si el trobem, es clar,... que no en Pipo l'ha trobat i ens hem passat de frenada!!! toca recular i ara ja si que el trobem. De pista a pista i seguim per terres d'en Lara, per pujar ara cap a Solius i fer mes corriols. Aqui en Pipo ens ha de deixar, ja que ha trencat el pedal i no pot continuar amb la sortida.
En Nava pren el timó i ell farà de "Sherpa" així que ens porta cap a pujar la pista del Puig del Lladres i aquí han començat els "piques"... be es pot dir que jo he estat qui ha picat als pro's... i m'han fotut un repàs d'aquells "pa olvidar"... Jo em pensava que estava fort... però no se ja que pensar... Com entrena la penya!!!
Prenem camins direcció a Puig d'Arques, però sense arribar-hi, hi en aquests camins... un altre roda punxada!!! El que deia... com mes colla, mes possibilitat d'imprevistos.
Seguim i al trobar-nos amb l'asfalt de Puig d'Arques, prenem direcció a Romanyà per la Font Josepa, on en aquest tram en Nava i en Pep han trencat el seient... casualitat.. No??? si ja és dificil trencar-ne un, amb un interval de segons, trencar-ne dos.... ja es mala llet!!!
A la Font de Romanyà hem omplert bidons, però ja no allarguem més la sortida, ja que com anem no podem seguir amb condicions dignes... així que uns per corriols i altres per mes pista, de baixada a la Font Picant i cap a caseta!!!
Sortida guapa, ningú ha pres mal, que és el mes important, això si, amb mes percals dels que voldríem, però ja es ben sabut que com mes colla...!!!
45Km, 3:45Hr, 840desnivell... i... companys, ens veiem al Pollastre, el proper Diumenge!!!

1. Xevi tu també estàs fort punyetero, mira que anar exaltant el persona aquest diumengel, això no pot ser bo jejejeje...

2. Xevi,ja hem funciona el garmin!gracies el diumenge ens veiem!!!

3. Xavi
    No, si no em puc queixar, no. I m'agrada que em foteu canya... així tinc referents a assolir!!!

Santi
    M'alegro que et funcioni. Aixo vol dir que la memoria amb el mapa que tenies falla i s'hauria de regravar... Si me la portes ho puc provar...