dissabte, 25 de febrer del 2012

St.Roc de la Barroca

Dissabte toca sortida llarga de BTT. Aquest no serà menys, així que a les 8:30 m'esperen en Martí, Simón i Pep Comas a la benzinera de Salt, per anar a St.Roc de la Barroca. Ja fa dies que els vaig proposar de fer-hi una sortida, i mira per on, avui hi hem anat.

Ens ho haurem de prendre amb una mica de calma, no apretem gaire al carrilet que ens espera un desnivell força considerable i no es tracta d'anar a patir, tenim temps, el dia és collonut, doncs gaudim i pedalem!!!

El tram de carrilet ha estat suau i curt, doncs a la sorrera de Vilanna

(aquí s'ens ha acoplat un gos)
hem agafat per darrera, per Constantins i fins en Casademont. Hem enfilat per la ermita de la Mare de Deu de Calders i amunt, amunt!!! Cal Paradís, Cal Ferriol i fins St.Climent d'Amer. El gos ens ha fet companyia fins aquí, en trobar un altre animal de la seva espècie... es veu que nosaltres no érem prou del seu tipus!!!
El xuxo s'ha portat com pocs ho farien. Hem passat una estona molt distreta amb la seva companyia.
Ep!!! qui diria que en Simon acaronés un Gos!!! Aquí en teniu una petita prova.

Seguim pujant... pista i algun corriol. Pasem pel costat de Puigdalí, Els Tres Rocs i arribem a Puig de Lena, on ens aturem una petita estona per fer quatre "afotos"

i baixem un corriol d'apeu... completament és un corriol per fer a peu i amb la bici a l'espatlla, fins una petita esplanada i on comença el tram pedregós que com molt be diu el seu nom... St.ROC de la BARROCA no ens pot dur a cap altre lloc més.
Jo porto un track baixat del Wikiloc i fa una volta diferent de la que en Martí i en Simon coneixen,... tot i així la fem per on ells saben i arribem a l'ermita de St.Roc, fent el darrer tram a peu, com és normal de fer-ho els mortals. Aquí si que fem la parada de rigor per fer una caixalada i gaudir de l'espectacular vista que ens regala aquest indret. Uns penya-segats acollonants!!! Preciós!!! Val la pena de pujar-hi.!!!

Per tornar, agafem el track que porto i el seguim... a l'inrevés, baixem per on el track puja. Uns 200 o 300 metres s'han de fer a peu, però desprès ve un caminet-corriol que és xulíssim!!! Es fa molt bé, hi ha pedres soltes,... be mes ben dit ROCS sueltos (el nom ho diu tot St.ROC de la BARROCA), i en Simon ha trencat la patilla del canvi. Menys mal que és un home previngut i en porta una de recanvi. Res que no tingui solució, em penjo el cartell de "manetes"... clau allen del 5 i cargol per aquí, canvi per allà... 10min i ja tornem a estar en marxa.
Seguim fent aquest corriol, m'ha agradat, net, ràpid, llarg... es pot fer tant de pujada com de baixada, així que la propera a fer-lo a l'invers. Arribem un altre cop a la petita esplanada i baixem pel camí de l'esquerra, deixant Puig de Lena a la nostra dreta. Seguim baixant i fem algun corriol fins St.Climent d'Amer.
Aquí prenem direcció pista a Les Serres, puja/baixa amb alguns repetjons "penyaterus" travessem la carretera per les busties i seguim pujant per pista fins St.Grau. Ja tenim el desnivell fet,... a baixar!!!
Pista i un corriol que en Martí m'ensenya de baixada,... com sap que els corriols no m'agraden a mi!!!... jejeje. Gas!!!
A la pista, un altre cop, anem fins la Font d'en Coromines per recarregar bidons i ja anem per plegar, portem unes 5 Horetes i un bon desnivell fet... la sortida ha estat força completa. Seguim fins St.Gregori, on ells han anat per la passera de Bescanó. Jo he travessat St.Gregori, carril bici fins Fontajau i cap a Sarrià, que ja tinc una gana!!!

Finalment, 5:45Hr, 64Km i un desnivell+ de 1225mts. (2500Kcal)
La companyia, que us he de dir que no sapigueu... sempre i en cadascuna de les sortides, és el millor d'aquesta afició.