dissabte, 17 de març del 2012

Volta a Girona

Aprofitant el Dissabte de "PreEstiu" i tot el que es pot fer allargant el matí, una ruta que vaig descarregar del Wikiloc, la companyia d'en Jordi Jaumendreu i moltes ganes de pedalar... a les 8:30 ens trobem a St.Pere per començar una ruta que promet Kms i Altimetria.

Comencem per St.Daniel i pugem pel camí de les Dones, anem a trobar la pista que va tot pel cim de la carena i fins Can Mascort. Pista que baixa fort a Palol d'Onyar i d'aquí seguim planejant fins Quart i fer uns corriols de l'Open que no tenen "desperdici"!!!. Seguim planejant per camps i camins (aquí ens ha tocat anar a peu pel mig de la sorra del riu uns metres) fins arribar a Fornells de la Selva. Travessem el poble i la NII per agafar una altre camí fins Aiguaviva. Pugem a St.Roc per pista i d'aquí pugem a "El Porxo" i baixem fins Bescanó.
En prou feines portem 600mts desnivell. Ara toca pujar a St.Grau... així que travessem per la passera de Bescanó, camí a la Font Coromines i apa... pista Amunt!!! Aquí les forces ja han minvat i veig patir una mica en Jordi, però no es queixa, així que pugem, pugem!!!.
Un cop coronat el cim, temps per fer una aturada, mengem, bevem, la fem petar i recuperem forces. Portem 1000mts de desnivell+.
Per baixar ho fem pel corriol dret que hi ha baixant a l'esquerra, un tall s'ha de fer a peu, però val la pena de fer-lo. De seguida agafem pista direcció a les Serres, però a l'arribar al trencant del Corriol que baixa a Sta.Afra, ens llencem per aquest. Baixem be, molt bé... fins que cap al final el corriol està una mica mes "emprenyat" i hi han uns xargais que no ens veiem de fer-los al damunt la bici, així que els fem a peu, que en Jordi ja ha llepat en un d'ells i no es tracta de prendre mal.
Baixem de Sta.Afra i ara fem de "carreteros" una estona, pujant a Canet d'Adri i agafem pista fins Montcal, i alternem amb asfalt fins St.Medir. En un desvio que ens hem passat, hem de girar per tornar al track, i en aquestes que ja em veus per terra... en una caiguda de novell!!! el pedal no se m'ha desenganxat i he caigut regirant-me el tormell dret... a veure que serà.
Seguim, ara estem en territori conegut per a mi... camins i corriols Can Mates, Riera d'en Xunclà, Sarrià de Dalt i parem a casa meva a reomplir bidons... encara ens queda un tros de la ruta per fer.
Travessem el Pont Major i ens enfilem per la sorrera per seguir pujant per un corriol (ara l'han convertit en camí) que puja a Montjuïc. El camí està molt brut amb troncs de desbrossar el bosc, n'he enganxat un d'ells i se m'ha ficat pel mig del canvi, sense trencar-lo però m'ha quedat el canvi desajustat i em salten molts de pinyons. Aprofitant l'ensopeg, l'horari (13:30), i que veig en Jordi una mica tocat,... canviem la resta de sortida per anar a fer una clara (convida en Jordi). Així que a Montjuic agafem el corriol de la Terrera, St.Daniel i a St.Pere a fer el toc a una terrasseta!!! jejeje. Gràcies Jordi!!!

Finalment, 5:30Hr, 72'5Km i un desnivell+ de 1575mts.

Tinc feina pels propers dies,... recuperar-me del cop al tormell i ajustar el canvi.

1. Bona ruta Xevi. Vaig estar mirant-me el track en veure el teue-mail i em va semblar interessant. A veure si no és res lo del tormell i aquesta setmana en fem alguna de maca. Salut i a recuperar-se.