diumenge, 22 d’abril del 2012

DUATLÓ a Torroella de Montgrí... BUFFF!!!!

Avui Diumenge, tal com tenia previst, m'he llevat a les 7 del matí per acostar-me fins a Torroella de Montgrí, per fer la duCATlo (nom original per anomenar una Duatló).
Ja de bona hora arribo al lloc i la organització ho està acabant d'enllestir per tindre-ho tot a punt... gent collonuda, tot molt bé. Recullo el dorsal (13) i ja aparco la burra a la zona de transició. Em vesteixo per l'ocasió amb l'uniforme de l'escoleta (avui toca primer BTT) i preparo la roba i sabatilles per fer el canvi, col·loco dorsals i preparo les eines. Sense gaire temps per perdre, dono una petita volta per escalfar cames i fer "el pipí de rigor", jejeje... i cap a la graella de sortida.
Sembla ser que no serem gaires en la Duatló (aprox.70-80), però com hi ha cursa (mitja marató muntanya) i marxa a peu... deu ni do la gent que hi veig, no conec a ningú!!! sento que diuen que hi ha autèntics PRO's, o sigui, que no serà per falta de nivell... ja n'estic acostumat a aquestes curses "populars".

Sortida força puntual.. 09:04:05 amb BTT i sortida neutralitzada pel bell mig del poble i ja enfilem per pista tota vora del Castell de Montgrí i fins la urb. La Torre Vella. Vaig molt ben situat (entre els 20 primers), però hi ha cosa que no m'està agradant,... em foten malt les cames només de començar a pedalar.
Tot i així, segueixo el ritme que puc aguantar... Puig de la Reina i ja agafem el camí de les Dunes... mai més ben dit... fals planer, pujades i baixades per camins que et vas trobant de tant en tant amb dos pams de sorra i has de vigilar a no fotre't un castanyot... tot i així, anem molt depressa!!! Som un grupet de 8/10 que estem a roda.
Un cop deixem la sorra, comença el pedregam!!! Estem a la muntanya del Montgrí, i és el que hi ha. Hem fet una pujada molt, molt forta, amb molt pedregam ... TOTA A PEU!!!
Seguim a molt bon ritme, els de davant no afluixen i els de darrera apretan... o sigui que no em puc distreure, que quan menys te l'esperes ja els sens l'al·lè al clatell tot demanant pas... Augmento el ritme, però em sento molt tocat de lumbars (o ronyons), no se però aquest pedregam m'està deixant balda't!!!
Faig algun estirament, i segueixo veient el grupet tot davant meu. Els recupero el terreny perdut i em poso a pedalar amb alguns d'ells, intercanviem avançaments i tot pedalant junts, un em comenta que això ja baixa i planeja... Com??? si encara falten més de 10Km???
Res, doncs a pedalar fort... res de guardar per desprès... alhora de còrrer ja ens ho trobarem!!!
Pujo de ritme i a planejar i baixar pista a tota llet!!!. Tornem a passar per la urb. Torre Vella i seguim baixant per la pista que hem fet abans de pujada. Trenquem en un corriol per anar a buscar el Ter, tot fent corriols i camins de bon fer. Reseguim pel costat del riu, on veig un parell de bikers que em proposo d'atrapar i avançar... m'ha costat, però he quedat totalment satisfet al poguer-ho fer.
Finalment, entrada al recinte de la transició, on no hi veig pas gaires bicis aparcades (15/20)... o sigui que doblement content per la feina com la he fet.

Les meves dades... 27'36Km, 1:21:34Hr i 419mts desnivell+. Ruta Garmin


En la transició he perdut molt de temps, es la meva segona Duatló que faig i no en tinc traça. He tardat uns 5min. Començo a còrrer a les 10:29:13... No es lo meu, és dur això de còrrer, però una Duatlò es tracta de bici i còrrer... i ara es el que toca. Al meu ritme, poc a poc i el que pugui que passi!!!
Els primers metres per asfalt, però de seguit ens posem a pujar per pista, direcció al castell. Fem uns corriols de pujada i agafem la pista fins la urb. Torre Vella, i d'aquí a pujar al Castell pel corriol més llarg, amb molta pedra i fent molts metres de desnivell caminant (impossible còrrer de pujada amb aquest pedregam i rocs). Puja i baixa, baixa i puja... mans a les cames per ajudar a pujar i bessons carregats a més no puguer... M'han avançat uns 5 o 6 corredors, però jo segueixo amb les meves penúries... a pujar i callar!!!


Un cop coronat el Castell (portem més de 7Km)... Ja esta fet això... tot és baixada, Vinga Nois!!!
Quins ànims, així és un plaer fer curses!!!
Baixada, be... si que és baixada, però amb uns rocs que s'ha de vigilar a no prendre mal, relliscar o torçar-te el tormell...
Ens han fotut uns voleios per baix de l'esplanada del Castell, que quan veia un repetjó, em cagaba amb tot... Però si em d'anar per acabar, que els 10Km, ja els porto al meu gps!!!
Doncs si, però seguix pujat i baixant... i això no te pinta d'acabar-se.
Finalment ja veig que ens acostem al poble, i tinc contacte amb l'asfalt... darrers metres i ànims per part del públic a l'arribada a meta. FANTASTIC!!!


Les meves dades... 11'50Km, 1:25:21HR i 476mts desnivell+. Ruta Garmin




L'ambient molt maco, ara toca menjar (bocata de pernil o formatge) i beure (cervessa o Coca-Cola), comentar amb algun company la travessia i recuperar les forces.

He anat a demanar les dades de la meva posició... 24è de la Duatlò.
Classificació

2:52:20 Temps Total
--------------------------
1:21:34 BTT
1:25:21 Còrrer
0:05:25 Transició


Salut!!!



4 comentaris:

  1. Enhorabona per aquest gran resultat, estas fet un màquina.
    Salut i pedals

    ResponElimina
  2. que valent que ets! jo només he anat a una i vaig acabar... fulminat. salut !

    ResponElimina
  3. Ramon,

    Gràcies.
    El cas és d'haver-la finalitzat sencer!!!
    Si amés puc fer una bona posició, millor, de fet som una colla de picats tots plegats, No???

    Lato,
    Gràcies.
    No serà per baix estat de forma, que els desfrenats ja sabem com les gasteu!!! jejeje.
    La primera no s'assaboreix tant com la segona, i espero que les que pugui anar fent les gaudeixi encara més.


    Salut!!!

    ResponElimina
  4. Mosca estas fet una maquina molt be.

    Salut

    ResponElimina